آموزش کامل و آسان روت کردن گوشی های اندروید


اموزش کامل و اسان روت | تاپ2دانلود

آموزش کامل و اسان روت کردن گوشی های اندروید

|فیلم آموزشی بزودی …|

|به صورت کاملا تصویری و با توضیح کامل| 

|اختصاصی تاپ۲دانلود|

|۴ گوشی به لیست روت شده ها اضافه شد|

|۳ گوشی به لیست روت نشده ها با این روش اضافه شد|

|نسخه جدید نرم افزار Vroot اضافه شد|

نوع آموزش : آموزش روت کردن (تضمینی)

حجم نرم افزار مورد نیاز برای روت : ۶ مگ

امتیاز تاپ۲دانلود : ۵/۵

توضیحات اموزش :

در این آموزش بخش اندروید تاپ۲دانلود قصد دارد تا آموزشی کاملا اختصاصی و کارامد را برای کاربران عزیز فراهم کند. اگر پست های بخش اندروید تاپ۲دانلود را مطالعه کرده باشید میدید که ما خیلی بر روت کردن تاکید داشتیم. حالا میخاییم کلا در مورد روت کردن گوشی به همراه آموزش ان به شما توضیح کاملی خواهیم داد. در ادامه مطلب این پست سعی در معرفی روت و مشکلات , مزایا و… ان صحبت کنیم البته نباید روت کردن گوشی به صورت تصویری را نیز از قلم بیندازیم. با توجه به وعده ایی که به کاربران فهیم بخش تاپ۲دانلود داده بودیم و مسلما همه مشتاق این آموزش بودند میتوایند این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

جهت خواندن ادامه آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید…

روت چیست ؟

متاسفانه وقتی به آموزش های قبلی روت کردن در سایت نگاه میکینم میبینیم که نویسندگان قبلی توضیح درستی از روت نداده اند! سریعا به سراغ اصل مطلب یعنی روت دستگاه رفته اند و کاربر را در ابهامات باقی گذاشته اند.روت در لغت به معنی ریشه است و در اندروید به معنای دسترسی به هسته سیستم عامل معنا میدهد. سیستم عامل اندروید بر پایه لینوکس است البته با تغییراتی! در سیستم عامل لینوکس شما اگر به لایه روت وارد شوید میتوانید در بوت دستگاه اختلال یا حتی ان را نابود کنید! اما در اندروید میتوان لایه روت را بدون هیچ گونه اسیب خاصی بردارید تا دسترسی به سیتم عامل داشته باشید.

چرا روت کنیم ؟

خیلی از نرم افزارهای این دوران را که میبینیم نیاز به روت دارند. نرم افزارهایی از جمله تیتانیوم بکاپ , لاکی پچر و… که برای انجام فعالیت خود نیازمند دسترسی به هسته اندروید هستند. با روت میتوانید نرم افزارهای پیش فرض را نیز حذف کنید البته اگر بعد از روت دیدید که نرم افزارهای پیش فرض حذف نمیشوند نگران نباشید. صرفا باید نرم افزار clean master را دانلود کنید و از طریق ان به راحتی حذف کنید.

روت ضرر دارد و امنیت من را زیر سوال میبرد؟

بگذارید رو راست باشیم. روت ضرری ندارد و صد البته مفید نیز میباشد اما از لحاظ امنیت باید به شما عرض کنم که ایا حساب بانکی شما به گوشیتان وصل است که از روت میترسید؟ پس نگران نباشید. مسلما در خیلی جاها شنیده اید که روت امنیت را کم میکند و بعضی ها هم این حرف را تکذیب کرده اند البته شخصا بعد از تقریبا ۲ سال که گوشی روت کرده ام مشکلی در امنیت ندیده ام.

توضیحات بیشتر …

باید عرض کنیم که بعد از روت گارانتی شما از بین میرود! البته نگران نباشید از طریق همین نرم افزار زیر که میتوانید ان را در پایین صفحه دانلود کنید و نام ان vroot میباشد میتوانید گوشی را unroot کنید (بازگردادندن گوشی به حالت معمولی ). خرافات زیادی در مورد روت کردن وجود دارد که بسیار خنده دار هستند مانند اینکه بعضی از دوستان میگویند اگر گوشی روت شود قیمت ان ۵۰ هزار تومان کاهش میابد و امثال هم …

آموزش روت کردن :

توجه : ما در اینجا گوشی xperia p را روت کرده ایم و از ان اسکرین شات تهیه کرده ایم همچنین فیلم روت galaxy s4 نیز که توسط بخش اندروید تاپ۲دانلود اماده شده است نیز بزودی در پست با حجمی مناسب قرار میگیرد.

 ۱-ابتدا نرم افزارvroot را از اینجا دانلود کنید. سپس ان را نصب کنید و وارد ان شوید

۲- وارد گوشی خود شوید و در developer option به دنبال usb debuging بگردید و ان را فعال کنید.

نکته : اگر گزینه usb debuging مخصوصا در گوشی های سامسونگ نبود وارد about شوید و روی build number چندین بار تاچ کنید و به تنظیمات برگردید تا گزینه developer option نمایان شود.

۳٫ حالا گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید 

۴٫ حتما کامپیوتر باید به اینترنت متصل باشید تا بتوانید درایور گوشی شما را دانلود کند البته این نرم افزار درایور ۲۰۰۰ دستگاه اندرویدی را در خود جای داده است اما اگر گوشی شما جزو ان ها نبود باید بگذارید ان را دانلود کند. برای مثال درایورهای xperia p , samsung grand , htc cha cha در نرم افزار وجود ندارند ولی درایور گوشی s4 موجود است .مانند عکس زیر (برای بزرگ شدن روی ان کلیک کنید ) :

اموزش کامل و اسان روت | تاپ2دانلود

۵٫ بعد از دانلود شدن درایور تصویری مانند تصویر زیر برای شما نمایان خواهد شد که گزینه root سبز رنگ در پایین نرم افزار خودنمایی میکند :

اموزش کامل و اسان روت | تاپ2دانلود

۶٫ حالا باید بر روی گزینه root که سبز رنگ است کلیک کنید و با این تصویر مواجه خواهید شد :

اموزش کامل و اسان روت | تاپ2دانلود

۷٫ حالا پیغامی برای شما نمایش داده میشود که حاکی از سالم روت شدن دستگاه شما میباشد و دستگاه شما ریست میشود و شما وارد دنیای روت میشوید! :

اموزش کامل و اسان روت | تاپ2دانلود

۸٫ حال برای اطمینان از صحیح روت شدن دستگاه خود نرم افزار root checker را دانلود کنید و بر روی گزینه check در بالای تصویر تاچ کنید و باید با نوشته rooted که سبز است روبه رو شوید همچنین شما دارای نرم افزارجدیدی به نام super user هستید :


اموزش کامل و اسان روت | تاپ2دانلود

لیست گوشی هایی که با این نرم افزار توسط بنده روت شده اند :

۱- htc cha cha

۲- winouch q72

۳- lg g2

۴- a9500

۵- samsung grand duos

۶- samsung galaxy s4

۷- huawei g525

 sony xperia p-8

۹- sony xperia u

۱۰- wintouch q73

گوشی های تست شده توسط کاربران :

Xperia Ray

hyundai p700 plus

htc desire 700

xperia u

گوشی هایی که این نرم افزار نمیتواند روت کند (تست شده توسط کاربران ):

htc wildfire s

glx g4

htc desire z

نکته : اگر گوشی شما با این روش قابل روت کردن نبود باید بوتلودر را باز کنید و کرنل روت شده را جایگزین کنید که مسلما اگر لیست دوستانی که نتوانستند گوشی خود را روت کنند بالا رفت بنده آموزش تغییر کرنل روت شده را نیز خواهم گذاشت.

نکته : تمامی مسیولیت روت کردن بر عهده خود شما میباشد و ما مسئولیتی در قبال ان نداریم.

نکته : بعد از روت هیچ گونه اطلاعاتی از گوشی شما پاک نخواهد شد

این نرم افزار اندروید (رام) بالای ۴٫۲ را روت نخاهد کرد.

این پست کاملا کامل میباشد و هر گونه سوالی دارید از طریق نظرات در میان بگذارید.

** از این پس هر هفته ۲ آموزش خواهیم داشت. یکی به انتخاب ما  و دیگری به انتخاب شما! میتوانید در نظرات آموزش مورد نیاز خود را اعلام کنید.

 

icon-download  لینک های دانلود

downloadدانلود vroot  با لینک مستقیم : Direct Link 

downloadدانلود vroot نسخه  ۱٫۷٫۸٫۷۷۵۳ (جدید ترین نسخه)  با لینک مستقیم : Direct Link 

 

ObjectDock111 منبع : وب سایت تاپ ۲ دانلود

house2سازنده:تاپ۲دانلود