از تفریحات آبی تا دوچرخه سواری از جاذبه های جزیره کیش

تفریحات آبی در کیش

جزیره کیش توسط آبهای نیلگون خلیج فارس احاطه شده و دارای سواحلی شگفت انگیز و زیباست . در امتداد این سواحل ، بازار تفریحات آبی همواره داغ است . و برای داشتن سفری مهیج و خاطره انگیز بهتر است شما نیز دل به آب بزنید و برخی از بهترین تفریحات آبی این جزیره را که با روحیه تان هماهنگ تر است ،  انتخاب کنید .  بهترین مکان برای داشتن این تجربه مهیج اسکله تفریحی کیش است و معروفترین تفریحات عبارتند از : آب چترسواری ( پاراسل ) ، غواصی ، موج سواری ، جت اسکی ، قایق سواری و … که همگی توسط افراد خبره آموزش داده می شوند .

دوچرخه سواری در امتداد ساحل

تور کیش یکی از زیباترین و طولانی ترین مسیرهای دوچرخه سواری ایران را دارد که امتداد خط ساحلی کشیده شده و مناظری زیبا را پیش رویتان قرار می دهد . این مسیر هفتاد و پنج کیلومتر طول دارد و در امتداد آن هیچ وسیله نقلیه دیگری جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست بایستید و از تماشای مناظر زیبای آب های نیلگون خلیج فارس لذت ببرید .

ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره وجود دارند که دوچرخه مورد نظر شما را کرایه می دهند . همچنین امکان اجاره سه چرخه ، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز وجود دارد .

تماشای منظره زیبای کشتی یونانی

به گزارش سفر باتو ، کشتی یونانی خولا اف  در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی سواحل جنوب غربی جزیره کیش به گل نشست ، و بیش از پنجاه سال است که تماشای منظره زیبای غروب آفتاب از پس آن ، به یکی از جاذبه های سفر به جریره کیش تبدیل شده است . این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت ، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود و از این رو آن را کشتی یونانی می نامند . تلاش های برای بیرون کشیدن این کشتی از گل و لای بی نتیجه ماند ، بنابراین در همین نقطه برای همیشه رها شد .

تفریح در ساحل مرجانی

ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل این جزیره است که در شرق جزیره واقع شده و دارای مناظری رویایی و امکانات رفاهی متعدد است . در امتداد این ساحل ، آلاچیق ها و درختان نخل زیبایی را می بینید که منظره رویایی را پدید آورده اند و برای عکاسی سوژه ای ناب است . این ساحل نیز مکان ایده الی برای تجربه تفریحات آبی است و دارای کلوپ های ورزشی متعددی است .

بازدید از شهر زیر زمینی کاریز

همانطور که می دانید اجداد ما برای مقابله برای پدیده کم آبی و خشکسالی راههای مختلفی را ابداع کرده بودند که یکی از کارآمدترین آنها حفر قنات یا کاریز بود . قنات به چاهی عمودی گفته می شود که شیب دار بوده و در اعماق زمین نفوذ می کند و در جزیره کیش نمونه ای بارز این قنات‌ها را خواهید دید . کاریز کیش دو هزار و پانصد سال قدمت دارد و به مانند یک شهر زیر زمینی دارای تونلها و بخش های متعددی است . طول این تونل ها به بیش از هشت کیلومتر میرسد و امروزه بازدید از اغلب قسمت های آن برای گردشگران میسر شده است و در آن غرفه های صنایع دستی ، چایخانه سنتی ، وامکانات دیگر مهیا شده است .

بازدید از شهر باستانی حریره

قدمت شهر باستانی حریره به قرن هشتم باز می گردد و در کتاب گلستان سعدی نیز از این مکان نامبرده شده است . این منطقه در شمال جزیره قرار دارد و با بازدید از آن با تمدن و فرهنگ هزاران ساله این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . ویرانه های بر جا مانده‌ در این منطقه گویای اینست که این شهر در گذشته بسیار پر رونق و پر جمعیت بوده است . باستان شناسان بر این باورند که این منطقه بیش از هزار سال قدمت دارد و با گذشت ششصد سال ، متروکه شده است .

بازدید از آب انبار دوقلو

آب انبارهای دو قلوی کیش نمادی از دانش معماری ایرانیان باستان است که معمولا درمناطق خشک و کویری احداث می شد .این بنا دارای دو گنبد و پنج بادگیر است که وظیفه‌ ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب انبار را به عهده داشته و آب را برای فصول خشک نگهداری می کرده است . بازدید از این بنا جالب و سرگرم کننده و همچنین بسیار آموزنده خواهد بود .

درخت سبز

مجموعه دیدنی درخت سبز در شمال جزیره کیش و در دره پرتغالی ها قرار دارد . این مجموعه در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان این پدید آمده و گفته می شود بیشتر از ششصد سال قدمت دارد . این درخت لور یا انجیر معابد است و بسیاری از ساکنان و بومیان آن را مقدس می دانند و برای حاجت به اینجا می آیند . بد نیست شما نیز حین اقامت در این جزیره حداقل یکی دو ساعت را در این منطقه به گشت و گذار بپردازید .