از قایق ‌سواری در امتداد رودخانه‌ تا مراکز خرید در سفر به تایلند

بانکوک یکی از پر طرفدارترین قطب های گردشگری در جنوب شرق آسیاست که با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز و جاذبه های فراوان میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . بانکوک پایتخت تایلند و البته پر جمعیت ترین شهر این کشور است و بخش بزرگی از درآمد سرانه کشور تایلند را از راه جذب توریسم تامین می نماید . و باید افزود هزینه های سفر و اقامت در این شهر نسبت به سایر شهرهای توریستی دنیا پایین خواهد بود بنابراین میتوانید با صرف هزینه های کمتر از جاذبه های متنوع آن بهره مند شوید .
در ادامه این مطلب برخی از دیدنی های این شهر را که از نگاه گردشگران جذاب تر بوده به شما معرفی خواهیم نمود ، پس در ادامه همراهمان باشید :

۱- قایق ‌سواری در امتداد رودخانه‌ ی چائو فرایا Chao Phraya

رودخانه چائو فرایا یکی از جاذبه های دیدنی شهر بانکوک در تور تایلند سفر باتو است که از وسط شهر می گذرد و در امتداد آن ساختمان ها زیبایی بنا شده است . عبور از این رودخانه و تماشای مناظر زیبای اطراف به یکی از تفریحات گردشگران تبدیل شده و همین موضوع سبب شده برخی شهر بانکوک را ونیز شرق بنامند . و البته اهالی شهر نیز با قایق سواری در امتداد این رودخانه روزانه خود را به مقد مورد نظر میرسانند و به همین دلیل چائوفرایا به یک شاهراه تبدیل شده است . باید افزود روزانه نزدیک به پنجاه هزار نفر با قایق از این رودخانه عبور می کنند که در بین آن ها مسافران و توریست های زیادی نیز وجود دارد .

۲- مرکز خرید سیام پاراگون Siam Paragon

مرکز خرید سیام پاراگون نه تنها یک مرکز خرید بلکه یک شهر کوچک در دل بانکوک است که گشت و گذار در آن ساعت ها به طول می انجامد . این مرکز خرید لوکس یکی از بهترین هاست و تا جائیکه آن را بهشت خرید دوستان می نامند . در این مجموعه جاذبه های متنوعی همچون بزرگترین آکواریوم جنوب شرق آسیا ، سالن های سینما ، کافه و رستوران متنوع را به چشم می خورد .
در سیام پاراگون بیش از دویست و پنجاه فروشگاه وجود دارد که اغلب برندهای معتبر و مشهوری هستند و اینجا را به محل رفت و آمد افراد پولدار و مشهور تبدیل نموده است .

۳- قطارهای هوایی بانکوک

سوار شدن و جابه جا شدن با قطارهای هوایی این شهر تجربه ای متفاوت و لذت بخش خواهد بود. با استفاده از این قطارها با سرعت زیاد از فراز شهر عبور می کنید و گذشته از اینکه در زمان کوتاهی به مقصد می رسید ، در میان راه شاهد مناظر شگفت انگیزی خواهید بود . این قطارها شما را سریع تر به مقصدتان می رسانند و تقریبا در بیشتر بخش های شهر بانکوک یک ایستگاه قطار هوایی وجود دارد.

۴- بازار چاتوچاک Chatuchak Market

برای بازدید از بازار بزرگ چاتوچاک به یک روز کامل زمان نیاز دارید . این بازار بیش از هشت هزار غرفه را در خود جای داده و در مجموع چهار هزار مترمربع وسعت دارد . باید گفت چاتوچاک یکی از شلوغ ترین مراکز خرید شهر بانکوک و البته یکی بزرگترین بازارهای جهان است. این بازار شنبه و یکشنبه هر هفته برپا می شود و روزانه بیش از دویست هزار نفر بازدید کننده دارد . بنابراین اگر از بودن در اماکن شلوغ هراس دارید ، بازدید و گشت و گذار در آن را فراموش کنید .

۵- عمارت ویمانمک Vimanmek Mansion

عمارت باشکوه و زیبای ویمانمک یکی از بزرگترین بناهای ساخته شده از چوب ساج در جهان است که به یکی از جاذبه های دیدنی شهر بانکوک تبدیل شده است . این عمارت سالیان سال محل زندگی سلاطین کشور تایلند بوده که چند سالی است خالی از سکنه رها شده و هم اکنون به موزه تبدیل شده است و برای بازدید از داخل آن ، می بایست لباس های ساده و پوشیده به تن داشته باشید . محوطه بیرونی این عمارت بسیار زیبا و تماشایی است و گشت و گذار در اطراف آن لذتبخش خواهد بود.

۶- موزه ملی بانکوک

موزه ملی بانکوک مکانی دیدنی است که علاوه بر تاریخ دوستان ، مردم عامی را نیز جذب و سرگرم می کند . در ابتدا این موزه برای نمایش هدایای ارزشمندی که پدر شاه رامای پنجم به وی بخشیده بود ، تاسیس شد اما در ادامه به موزه ملی تبدیل گردید و در آن اشیا تاریخی مختلفی همچون سلاح های جنگی ، سنگ های قیمتی ، عروسک ، لباس و منسوجان و ماسک های خن به نمایش گذارده شده است .

۷- پارک لومپینی Lumpini

این پارک زیبا و سرسبز یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین فضاهای سبز شهر بانکوک است که در وسط آن دریاچه ای زیبایی قرار دارد . این پارک بیش از پانصد هزار مترمربع وسعت دارد و تماما با گیاهان زیبایی آراسته شده است و گشت و گذار در آن رویایی و خاطره انگیز خواهد بود .