برای ارسال تبلیغات انبوه در پیام‌رسان تلگرام از چه ابزاری استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید تلگرام یک پیامرسان رایگان است، سرعت بسیار بالا وامکانات بی‌نظیر و بروزرسانی مدام آن که موجب شده است این روزها به ندرت، کسی را پیدا کنید که از تلگرام استفاده نکند. همه این عوامل، تلگرام را به فضایی مناسب برای تبلیغات تبدیل کرده است.

شاید تصور ‌کنید که تبلیغات در تلگرام به سادگی ارسال پیام تبلیغاتی به چت خصوصی انبوهی از کاربران تلگرام می‌باشد. اما تبلیغات در تلگرام به این آسانی امکانپذیر نخواهد بود البته نگران نباشید این امر غیرممکن هم نیست. در ادامه موانعی که بر سر راه تبلیغات در تلگرام قرار دارد را باهم بررسی می‌کنیم و راهکار هایی برای گذر از این موانع به شما پیشنهاد می‌کنیم، در پایان نیز شما را با ابزاری بسیار کاربردی برای تبلیغات در تلگرام آشنا می‌کنیم.

محدودیت‌های تلگرام برای تبلیغات انبوه

تمامی پیامرسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی تمایل دارند تا تبلیغات در فضای پلتفرم خود را در انحصار خودشان نگه دارند و اجازه ندهند که کاربرانشان آزادانه و رایگان پیام تبلیغاتی ارسال کنند. تلگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ به همین دلیل محدودیت‌هایی اعمال کرده است تا تبلیغ رایگان در این بستر را دشوار و تا جایی که امکانپذیر است، ناممکن کند. در ادامه به برخی از این محدودیت‌های تلگرامی اشاره می‌کنیم.

  1. تلگرام به شما اجازه نمی‌دهد روزانه به هر تعداد دلخواهتان به افراد ناشناس پیام ارسال کنید؛ منظور از ناشناس، افرادی هستند که قبلاً با آنها چت نداشته‌اید یا شماره شما را در گوشی خود ذخیره نکرده‌‌اند. اگر بخواهیم واضح بگوییم شما نمی‌توانید روزانه به بیش از 50 نفر ناشناس در تلگرام پیام خصوصی ارسال کنید در این صورت تلگرام خط شما را محدود می‌کند و تا مدتی اجازه ارسال پیام را به شما نمی‌دهد و در مواردی حتی ممکن است خط شما را مسدود کند.
  2. تلگرام امکان بلاک و ریپورت را نیز در اختیار کاربرانش قرار داده است؛ یعنی اگر شما پیامی را به شخصی ناشناس ارسال کنید که تمایلی به دریافت آن پیام از طرف شما نداشته باشد، او می‌تواند شما را بلاک کند تا دیگر نتوانید به او پیام ارسال کنید و یا امکان دارد که شما را به سبب ایجاد مزاحمت به تلگرام گزارش دهد (یا به اصطلاح ریپورت کند). اگر تعداد ریپورت خط شما از تعداد مشخصی بالاتر برود دیگر نمی‌توانید از ‌آن در تلگرام استفاده کنید.
  3. مسئله دیگری که وجود دارد پیدا کردن درست مخاطبین هدف است؛ یعنی مشخص کنید که پیام‌های تبلیغاتی خود را برای چه کسانی ارسال کنید تا بیشترین بازدهی و تاثیرگذاری را داشته باشند؟ مشخص است که ارسال پیام به کاربران تلگرام به صورت تصادفی، تاثیر چشمگیری در دیده شدن کسب و کار شما، جذب مشتری و در نتیجه افزایش فروشتان نخواهد داشت. شما باید برای هر سری تبلیغ، یک مجموعه مخاطب جدید (و نه تکراری!) از میان مشتریان احتمالی کالا یا خدمات خود انتخاب کنید؛ قطعا چنین کاری چندان هم آسان نیست.

راهکارهایی برای عبور از محدودیت‌های تلگرام برای تبلیغات آزادانه

اما آیا وجود این محدودیت‌های تلگرامی به این معناست که باید قید تبلیغات در تلگرام را بزنیم؟ البته که نه! در ادامه راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید این موانع را دور بزنید.

  1. اگر می‌خواهید تعداد پیام‌های ارسالی خود به افراد ناشناس در یک روز را افزایش دهید کافیست تنها از چند خط تلگرامی استفاده کنید. به عنوان مثال برای ارسال روزانه 500 پیام به افراد ناآشنا کافیست از 10 خط استفاده کنید.‎‌
  2. اگر می‌خواهید در ارسال پیام به افراد ناشناس، احتمال بلاک و ریپورت شدن خطوط خود را به حداقل برسانید باید حواستان به محتوای پیام ارسالیتان برای مخاطب باشد. باید دقت داشته باشید که لحن پیام تبلیغاتی شما صمیمی و در عین حال مودبانه باشد. همیشه پیام را با سلام و احوالپرسی شروع کنید و اگر نام گیرندگان پیام مشخص است، آنها را با نامشان خطاب کنید. نکته بسیار مهم دیگر، اینست که روی روانشناسی محتوای پیام خود کار کنید تا باعث نشود که مخاطب احساس کند که برای او مزاحمت ایجاد کرده‌اید و باید شما را ریپورت کند.
  3. اگر می‌خواهید مخاطبین هدف خود را به درستی انتخاب کنید باید افرادی را هدف تبلیغات خود قرار دهید که در زمینه‌ای نزدیک به کسب و کار شما فعال هستند، به آن علاقمند یا به نوعی مرتبط می‌باشند؛ در واقع افرادی را بیابید که از مشتریان احتمالی کسب و کارتان هستند؛ بدین ترتیب احتمال بیشتری وجود دارد که گیرندگان پیام به تبلیغات شما واکنش مثبت نشان دهند، شما را بلاک و ریپورت نکنند و حتی در صورتی که قیمتی منصفانه و کیفیتی مطلوب ارائه دهید، از مشتریان خدمات و محصولات شما شوند.

با این تفاسیر بهترین کار این است که متن پیام مناسب و دقیقی تنظیم نمایید، آیدی افراد را از گروه‌های رقیب یا مرتبط به کارتان استخراج کنید و با استفاده از چندین خط، پیام تبلیغاتی خود را به این افراد ارسال کنید.

معرفی ابزاری برای خودکارسازی تبلیغات در تلگرام

قطعا می‌دانید که تبلیغات زمانی نتیجه‌بخش می‌باشد که به صورت منظم، مستمر و در ابعاد انبوه انجام گیرد اما استخراج هزاران آیدی از گروه‌های تلگرامی، ارسال پیام به هر کدام از این آیدی ها، ارسال تعداد مشخصی پیام با هر خط و تعویض و مدیریت خطوط به صورت دستی مطمئنا کار آسانی نیست و برای انجام این فرآیند باید به سراغ ابزارهایی مانند نرم‌افزارها یا ربات‌هایی برویم که پروسه تبلیغات در تلگرام را به صورت خودکارانجام دهند.

این نرم‌افزارها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی با چندین خط تلگرام کار کنند، به صورت اتوماتیک این خطوط را عوض کرده و پیش از رسیدن به محدودیت مشخص شده تلگرام، کار ارسال را با خط دیگری ادامه دهد. کافیست متن پیام خود و لیست آیدی یا شماره موبایل مخاطبین خود را به ربات بدهید تا پیام شما را به صورت خودکار، به تک تک این افراد ارسال کند.  همچنین با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید انبوهی از شماره موبایل یا آیدی های مخاطبین هدف خود را از طریق استخراج از گروه‌های تلگرامی به دست بیاورید و بدین ترتیب همیشه لیستی جدید از مخاطبین هدف خود تهیه کنید.

این نرم‌افزارهای تبلیغات در تلگرام می‌توانند:

  • بدون هیچ محدودیتی به چندین خط واقعی یا مجازی (یا چندین اکانت تلگرام) وصل شوند.
  • به صورت کاملاً خودکار ، هر تعداد دلخواه پیام را که بخواهید با هر یک از خطوط شما به افراد ارسال کنند.
  • به صورت خودکار خط را تعویض کرده و ارسال پیام را با خطوط دیگر ادامه دهند.
  • می‌توانند آی‌دی تمامی اعضای فعال و واقعی را از گروه‌های تلگرامی استخراج کرده و در قالب یک فایل اکسل به شما تحویل دهند.
  • لیستی از آیدی های تلگرامی را به یک گروه تلگرامی دیگر اد کنند.
  • پیام شما (شامل متن، لینک، عکس و ویدئو) را به لیست آیدی یا شماره موبایل افراد شناس و ناشناس ارسال ‌کنند.
  • پیام های مورد نظر شما را به صورت متوالی در گروه های مدنظرتان ارسال کنند.
  • شماره موبایل هایی که اکانت تلگرام ندارند یا آی دی هایی که نادرست هستند را تشخیص داده و انها را رد کند و به سراغ آیدی یا شماره موبایل بعدی موجود در لیست برود.
  • می‌تواند روی سرور مجازی و نیز ماشین مجازی نصب و اجرا شود.

از بهترین نمونه‌های این نرم‌افزار، ربات تبلیغات در تلگرام کاربر مجازی ساخت شرکت ایرانی بهسازان مجازی است که در ابعاد بین‌المللی نیز شناخته شده و پرفروش می‌باشد و مشتریان بین‌المللی فراوانی نیز دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ربات و نیز ویژگی‌های منحصردش به صفحه این محصول در سایت کاربر مجازی مراجعه کرده و در صورت تمایل آن را خریداری نمایید.

هرچند تلگرام سعی دارد که با اعمال موانع و محدودیت‌های سختگیرانه‌ایی مانع این شود که کاربران آن به صورت رایگان از امکانات این پیامرسان برای تبلیغات و کسب درآمد استفاده کنند اما با ترفندهای خاصی که در این مقاله عنوان شد می‌توانید از این موانع را دور بزنید. علاوه بر این، نرم‌افزارهای مخصوص طراحی شده برای تبلیغات در تلگرام نیز در این مسیر به شما کمک می‌کنند تا با کمترین هزینه و بالاترین سرعت، بدون دخالت انسانی و کاملاً اتوماتیک بیشترین بازدهی و تاثیرگذاری را دراین تبلیغات تجربه کرده و نتیجتا رشد سریعی در فروش خود شاهد باشید.

منبع: ویجیاتو