برترین تفریحات در شهر آنتالیا ترکیه

تور رافتینگ

در اغلب این تور مسافران ابتدا به پارک ملی Köprülü Canyon برده می شوند ، که در فاصله نود کیلومتری از شمال شرقی شهر آنتالیا واقع شده است . این پارک ملی دارای رودخانه عریض و خروشان است که آب آن شفاف و کریستالی است و از میان طبیعتی بسیار زیبا می گذرد . این رود از کوههای توروس سرچشمه می گیرد و از میان تنگه های باریک و پرپیچ و خم عبور نموده و به سمت پایین جاری می شود و در انتهای مسیر به دریای مدیترانه می ریزد .

بعد از رافتینگ و سپری نمودن لحظاتی پر هیجان ، ناهار را در رستورانی زیبا و سنتی که در کنار رودخانه قرار دارد رف خواهید نمود .

بعد از اینکه شرکت کننده ها به پایان مسیر رسیدند ، فیلمها و عکسهایی را که در حین راه از آنها گرفته شده را تماشا می کنند و در صورت تمایل آن را خریداری می کنند . تور رافتینگ قبل از تاریکی هوا به پایان رسیده و افراد به هتل های خود باز گردانده می شوند .

تله فریک الیمپوس

قله الیمپوس با ارتفاع ۲۳۶۵ متر یکی از بلند ترین قله های رشته کوه توروس در تور ارزان آنتالیا سفر باتو ، است که بخش بزرگی از مساحت جنوب کشور ترکیه را در بر گرفته است . گشت و گذار در اطراف این قله و فتح آن به یکی از جاذبه های تفریحی این شهر تبدیل شده است .

قله الیمپوس در پارک ملی بیداقلاری و در نزدیکی ساحل کمر قرار دارد و دارای چشم اندازی بسیار زیبا و باشکوه به سمت دریا و کوهستان است . برخی از تورهای گردشگری مسافران را به این منطقه برده و آنها را سوار بر تله کابین نموده و به ارتفاعات زیبا و سرسبز می برد . در طول مسیر تله فریک شاهد چشم اندازی پانورامایی به سواحل جنوب غربی مدیترانه خواهید بود . تله کابین الیمپوس در عین مدرن بودن بسیار امن است و در هر دور ، ظرفیت حمل هشتاد نفر را دارد . قیمت بلیط این تله کابین حدودا سی یورو است و همه روزه از ساعت ده صبح الی پنج عصر باز است .

موزه ی باستان شناسی در شهر آنتالیا

این موزه تماشایی و جذاب ، در سال ۱۹۲۲ میلادی یعنی حدودا یکصد سال پیش توسط یک معلم افتتاح شد و در آن ، گنجینه های فرهنگی و تاریخی کهن این سرزمین نگهداری می شود و دارای سیزده سالن است ، که به نمایش آثار به جا مانده از دورانهای مختلف اختصاص یافته است . این سی هزار متر مربع وسعت دارد و در برخی قسمت ها نیز آثار هنری ، مجسمه ها ، نقاشی ها و گالری هنری دیده می شود که بازدید از آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.  .

 شهر باستانی ترمسوس

این مکان تاریخی و بسیار باشکوه ، در فاصله حدودا سی کیلومتری از شمال غربی شهر آنتالیا قرار دارد و با تماشای آنها با فرهنگ ، تمدن و قدرت امپراتوری رومیان آشنا خواهید شد .

شهر قدیمی آنتالیا

شهر قدیمی آنتالیا دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است و گشت و گذار در آن و بازدید از خانه های سنتی با سقفهای قرمز رنگ ، بسیار جالب خواهد بود. در این بخش از شهر آنتالیا ، بوتیک ها و مغازه های فراوانی را می بینید که برای تهیه سوغاتی ایده ال اند و گفتنی است ، قیمت ها در این منطقه به نسبت مقرون به صرفه است ، و با کمی صبر و حوصله می توانید چیزهای جالبی را پیدا کنید . بعد از یک گشت و گذار لذتبخش میتوانید در کافه های نقلی کنار خیابان یک عصرانی دلچسب بخورید و از بودن در چنین محیط و فضایی نهایت لذت را ببرید .