بهترین تبلت ها برای طراحی کدامند؟

تبلت کاربردهای مختلفی دارد. برای مثال می‌توان از تبلت برای حضور در کلاس‌های آنلاین استفاده کرد. برخی افراد از تبلت را برای اجرای بازی‌های موبایل روی صفحه عریض‌تر استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز از تبلت به‌عنوان یک کاتالوگ دیجیتال استفاده می‌نمایند. در این میان باید بدانید که تبلت بهترین وسیله برای طراحی و گرافیک به‌حساب می‌آید. بسیاری از گرافیست‌های امروزی به‌جای استفاده از قلم و کاغذ، از تبلت خود استفاده می‌کنند. تبلت‌هایی که برای گرافیک و طراحی استفاده می‌شوند، باید دارای کیفیت و قدرت مناسبی باشند. خب به نظرتان بهترین تبلت‌ها برای طراحی کدام‌اند؟ کدام تبلت برای طراحی مناسب است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین تبلت‌ ها برای طراحی را بهتر بشناسید.

داشتن تبلت برای دیدن فیلم، خواندن کتاب، انجام کارهای روزمره و… کمک زیادی به شما می‌کند. مدل‌های متنوع تبلت ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. چه تفاوتی بین تبلت ۷ اینچی سامسونگ و ۸ اینچی سامسونگ وجود دارد؟ آیا تبلت ۳۲ گیگ سامسونگ می‌تواند نیاز شما را برطرف کنند یا بهتر است به سراغ تبلت لنوو بروید؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که باید قبل از خرید تبلت و پیدا کردن بهترین قیمت تبلت به آن پاسخ بدهید.

تبلت اپل مدل iPad Pro 12.9 (M1, 2021)

وقتی که صحبت از بهترین‌ها به میان باشد، همیشه نام برند اپل به چشم می‌خورد. پس تعجبی نیست که اگر در لیست بهترین تبلت‌های مناسب طراحی، نام برند اپل نیز به چشم بخورد. تبلت Apple iPad Pro 12.9 یکی از بهترین تبلت هایی است که می‌توانید برای طراحی انتخاب کنید. این تبلت در سال 2021 به بازار عرضه شده است؛ اما هنوز هم طرف‌داران مخصوص به خود را دارد. این تبلت 12.9 اینچی، دارای رزولوشن تصویر بسیار مناسبی است. همچنین می‌توانید با قلم اپل از طراحی‌های بسیار عالی و ظریف لذت ببرید. تبلت Apple iPad Pro 12.9 همراه با تراشه M1 و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای به بازار عرضه شده است. به همین خاطر می‌توانید انواع برنامه گرافیکی سنگین را روی آن اجرا کنید. تبلت Apple iPad Pro 12.9 یکی از بهترین‌ها به‌حساب می‌آید و البته که قیمت گرانی دارد. به هر صورت اگر به دنبال یک محصول عالی و باکیفیت هستید، باید بهای آن را بپردازید.

تبلت Microsoft Surface Book 3

تبلت Microsoft Surface Book 3 یک وسیله دیجیتال است که هم لپ‌تاپ و هم تبلت به‌حساب می‌آید. تبلت Microsoft Surface Book 3 با ابعاد 15 اینچ، گزینه بسیار مناسبی برای طراحی به‌حساب می‌آید. تبلت Microsoft Surface Book 3 دارای حساسیت قلم 4096 است که برای طراحی مناسب است. تبلت Microsoft Surface Book 3 یکی از بهترین تبلت‌های روز دنیا با پشتیبانی از ویندوز به‌حساب می‌آید. این تبلت ظاهری بسیار شیک و دوست‌داشتنی دارد. همچنین از بهترین سخت‌افزار در ساخت تبلت Microsoft Surface Book 3 استفاده کرده‌اند. به همین خاطر سرعت عملکردی بسیار عالی و بی‌نظیر دارد. در حقیقت می‌توان سرعت عملکرد تبلت Microsoft Surface Book 3 را با بهترین لپ‌تاپ‌های روز دنیا نیز مقایسه کرد. این تبلت از قابلیت‌های مختلفی از قبیل USB-C، بلوتوث، وای‌فای و … نیز پشتیبانی می‌کند. فقط یکی از نقاط ضعف تبلت Microsoft Surface Book 3، قیمت بالای آن به‌حساب می‌آید. این تبلت در بازار جهانی حدود 1600 دلار قیمت دارد.

iPad 2021

در بخش ابتدایی درباره آیپد پرو صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، این تبلت در سال 2021 به بازار عرضه شده است. تبلت اپل iPad 2021 جزو بهترین تبلت‌های گرافیکی و طراحی به‌حساب می‌آید. این تبلت حساسیت قلم بسیار بالایی دارد و می‌توانید با آن انواع طرح‌های ظریف را طراحی کنید. تبلت اپل iPad 2021 سخت‌افزاری بسیار قدرتمند دارد. به همین خاطر قادر است تا انواع برنامه‌های سنگین را به‌راحتی اجرا کند. علاوه بر تمامی این‌ها، تبلت اپل iPad 2021 دارای صفحه‌نمایش بسیار درخشان با وضوح بسیار عالی است. تبلت اپل iPad 2021 بدون هیچ‌گونه لگ با حساسیت بسیار بالا کار می‌کند و همین موضوع باعث شده تا طرف‌داران بسیاری داشته باشد.

تبلت اپل مدل iPad mini 2021

تبلت  iPad mini 2021 از دیگر تبلت‌های اپل است. همان‌طور که از نام این تبلت می‌توانید حدس بزنید، تبلت iPad mini 2021 ابعاد کمتری در مقایسه با مدل آیپد معمولی دارد. این تبلت به دلیل ابعاد کوچک‌تر و صفحه‌نمایش 8.3 اینچی، قیمت کمتری دارد. پس طراحانی که می‌خواهند هزینه کمتری را بابت تبلت خود بپردازند، می‌توانند از تبلت iPad mini 2021 استفاده کنند. ابعاد کوچک این تبلت مزایای بسیاری دارد. برای مثال می‌توانید تبلت  iPad mini 2021 را به‌راحتی در هرجایی همراه خود داشته باشید. کسانی که قصد دارند تا تبلت خود را در محیط‌های کاری و درسی خود همراه داشته باشند، می‌توانند از تبلت  iPad mini 2021 استفاده کنند. تراشه پرچمدار مدل A15 قلب تپنده تبلت  iPad mini 2021 است. به همین خاطر تبلت iPad mini 2021 می‌تواند انواع برنامه‌های سنگین را بدون هیچ‌گونه لگ و افت عملکردی اجرا کند. در حقیقت در وصف تبلت  iPad mini 2021 باید گفت که فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! این تبلت مصرف باتری نسبتاً کمی دارد و کمتر از تبلت‌های معمولی اپل به شارژ نیاز پیدا می‌کند.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab s8 Ultra

برند معروف و پرطرفدار سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع تبلت است. تبلت سامسونگ در بازار محبوبیت بسیار بالایی دارد. برند سامسونگ Samsung یکی از مهم‌ترین و معتبرترین شرکت‌های پیشگام در طراحی و تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای دیجیتال و الکترونیک است. این برند از سال 1938 فعالیتش را در کره‌ی جنوبی آغاز کرده است. سامسونگ با تولید گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌های بسیار پیشرفته در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از بازار جهان را به خود اختصاص داده است.

تبلت Samsung Galaxy Tab s8 Ultra یکی از بهترین تبلت‌های حال حاضر بازار به‌حساب می‌آید. این تبلت 14.6 اینچی، نمایشگر بزرگ و پرقدرتی دارد که طراحی را برای گرافیست‌ها راحت‌تر می‌کند. در این تبلت از تراشه اسنپدراگون 8 Gen1 استفاده کرده‌اند که قدرت پردازش بسیار بالایی دارد. این پردازنده هنوز به‌صورت رسمی به بازار ایران ارائه نشده است؛ اما به‌محض عرضه، قطعاً فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کند. Samsung Galaxy Tab s8 Ultra از نرخ نوسازی 120 هرتزی و تکنولوژی HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که باعرضه Samsung Galaxy Tab s8 Ultra به بازار ایران، قطعاً Samsung Galaxy Tab s8 Ultra به یکی از بهترین تبلت‌های بازار تبدیل خواهد شد.

Samsung Galaxy Tab s7+

خب با تمام مزایایی که از گلکسی اس 8 اولترا گفتیم، هنوز این تبلت به بازار ایران عرضه نشده است. پس درصورتی‌که به خرید انواع تبلت سامسونگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید مدل اس 7 پلاس آن را تهیه کنید. این تبلت جزو تبلت‌های گران‌قیمت بازار به‌حساب می‌آید و قیمت آن در حدود 40 میلیون تومان است. پس می‌توانید انتظار عملکرد بسیار عالی را از این تبلت قدرتمند داشته باشید. +Samsung Galaxy Tab s7 دارای صفحه نمایشگر 12.4 اینچی بسیار حساس Super AMOLED است. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و تکنولوژی HDR10+ پشتیبانی می‌کند. +Samsung Galaxy Tab s7 با کمک پردازنده قدرتمند 8 هسته‌ای و تراشه پرچمدار اسنپدراگون 865 پلاس، سرعت عملکرد بسیار بالایی دارد. به همین خاطر انواع برنامه‌های سنگین گرافیکی را بدون هیچ‌گونه لگ و افت عملکرد اجرا می‌کند. Samsung +Galaxy Tab s7 یک وسیله تمام‌عیار و عالی برای تمام طراحان و گرافیست‌ها به‌حساب می‌آید.

کلام آخر

خب تقریباً با لیست معروف‌ترین تبلت‌هایی که برای طراحی گرافیکی کاربرد دارند آشنا شدید. البته برخی برندهای دیگر نیز در این زمینه موفق به تولید محصولات بسیار باکیفیتی شده‌اند. به نظر شما بهترین تبلت برای طراحی متعلق به کدام برند است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.