بهترین روز و ساعت خرید بلیط هواپیما ارزان چه زمانی است

خرید بلیط هواپیما ارزان به ویژه در روزهایی از سال که بیشتر مسافران به دنبال بلیط هواپیما با هر قیمتی هستند، می تواند تجربه ای لذت بخش باشد. اما برای خرید ارزان هواپیما باید عوامل متعددی را در نظر گرفت که گاهی اوقات شرایط را سخت می کند. یکی از عوامل موثر برای خرید بلیط ارزان، در نظر گرفتن زمان مناسب برای خرید می باشد. این زمان ممکن شامل روز، ماه و یا حتی ساعت مشخص باشد. اما آیا واقعا بلیط هواپیما در روز و یا ساعت خاصی ارزان می شود؟

خرید بلیط ارزان

عوامل متعددی ممکن است بر قیمت بلیط هواپیما ارزان موثر باشند که تاثیر هرکدام ممکن است کمتر یا بیشتر و یا مستقیم و غیر مستقیم باشد. از عوامل مهم بر قیمت بلیط هواپیما می توان به مقصد سفر، نوع بلیط، زمان سفر، نوع ایرلاین و سن مسافران اشاره کرد. یکی از مهم ترین موارد در خرید بلیط هواپیما ارزان، زمان خرید بلیط می باشد. برای خرید بلیط ارزان باید بهترین زمان را از نظر فصل سفر، روز مناسب و همچنین ساعت خرید بلیط هواپیما در نظر گرفت.

باورهای اشتباه بلیط هواپیما ارزان را فراموش کنید

یکی از مواردی که قبل از هر چیز باید به آن توجه داشت، باورهای نادرستی است که در مورد خرید بلیط ارزان وجود دارد. برخی راهنمایی ها که در برخی سایت ها ذکر شده است، به دلیل تحلیل نادرست و یا قدیمی می باشد که برخی مسافران با استناد به این روش ها، در خرید بلیط هواپیما ارزان ناکام می مانند. یکی از این راهنمایی های اشتباه، خرید بلیط هواپیما در روزی مشخص می باشد. همچنین جستجوی بلیط هواپیما با استفاده از قابلیت سرچ ناشناس مرورگر، راهنمایی اشتباه دیگر می باشد، که تاثیری بر خرید بلیط ارزان ندارد. راهنمایی های بیشتر در این رابطه وجود دارد که اگر روی این لینک کلیک کنید ، می توانید آن را مطالعه کنید.

بلیط هواپیما ارزان را چه روزی بخریم؟

اینکه بلیط هواپیما ارزان را در چه روزی باید خریداری کنیم، به میزان تقاضا بستگی دارد و نمی توان روز مشخصی را برای خرید بلیط مشخص کرد. معمولا در روزهایی از سال که میزان تقاضا برای سفر کمتر است می توان بلیط هواپیما را با قیمتی کمتر خریداری کرد. اینکه چه روزی از هفته بلیط را رزرو کنید نیز به هدف شما از سفر بستگی دارد. معمولا برای سفرهای کاری و تفریحی روزهای متفاوتی برای خرید بلیط ارزان تجویز می شود.

بهترین روز خرید بلیط ارزان

بهترین روز خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی

اگر هدف شما از سفر داخلی به شهری دیگر، سفری تفریحی است بهتر است زمانی را انتخاب کنید که در آن میزان مسافرت کم تر است. معمولا برای سفرهای تفریحی می توان زمان دیگری را در نظر گرفت و در زمانی که بلیط هوایپما در آن روز ارزانتر است، به سفر برویم. در صورتی که در روزهای عادی سال به سفر می روید، توصیه می کنیم روزهای میانی هفته که در آن معمولا میزان مسافرت ها کمتر است، بلیط ارزان را خریداری کنید. زیرا در روزهای پایانی هفته، معمولا بیشتر مسافران سفر کاری و یا سفر تفریحی کوتاه دارند و قیمت بلیط ها کمی بیشتر است.

در صورتی که می خواهید برای انجام کاری شخصی مدت زمان کوتاهی به سفر بروید، شرایط شما برای خرید بلیط ارزان متفاوت خواهد بود. معمولا در سفرهای کاری، مسافران یک الی دو روز را در مقصد سپری کرده و سپس باز می گردند. اما برخی افراد با انتخاب روزهای آخر هفته برای سفر کاری، یک روز را نیز به تفریح می پردازند. به همین دلیل میزان تقاضا برای خرید بلیط در روزهای انتهایی و ابتدایی هفته بیشتر می شود. پس بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان، روزهای میانی هفته مانند دوشنبه و سه شنبه می باشد.

زمان مناسب خرید بلیط ارزان هواپیما در سفرهای خارجی

خرید بلیط هواپیما خارجی می تواند برای سفر از ایران به کشورهای دیگر و یا برای سفر بین شهرهای یک کشور خارجی یا کشورهای متفاوت باشد. معمولا برای سفر به کشورهای خارجی به علت محدودیت در تعداد پروازها و محدودیت در مقاصد خارجی نمی توان روز مشخصی را پیشنهاد بدهیم. اما برخی پروازها مانند تهران استانبول معمولا در همه روزهای هفته وجود دارد که به دلیل تفاوت در روزهای تعطیل بین ایران و ترکیه، توصیه می کنیم با رصد بلیط در روزهای مختلف، ارزانترین بلیط هواپیما را برای روزهای مختلف تهیه کنید.

سفر خارجی

در کشورهای خارجی از واژه هایی برای مشخص کردن میزان شلوغی مقصد و انتخاب بهترین زمان سفر استفاده می شود. یکی از این اصطلاحات، شولدر سیزن یا shoulder season می باشد که به روزهایی اشاره دارد که در آن میزان مسافرت به شهر مقصد کمتر است. البته در این ایام آب و هوای مقصد مناسب بوده اما به دلیل مشغله مردم، میزان مسافرت ها پایین تر است. در لو سیزن low season نیز مسافرت ها به دلیل آب و هوای نامناسب کمتر می باشد که در این ایام می توان بلیط هواپیما ارزان خرید. البته تاریخ این روزها در کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است.  برای خرید بلیط ارزان می توانید یکی از روزهای این ایام را برای خرید انتخاب کنید.

بلیط هواپیما ارزان را در چه ساعتی بخریم؟

مسلما خرید بلیط هواپیما ارزان همانند انتخاب وسیله مناسب سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از اینکه هواپیما را برای سفر انتخاب کردید، توصیه می کنیم در اسرع وقت  برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. زیرا معمولا با نزدیک شدن به زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما افزایش می یابد. انتخاب ساعت خرید بلیط اهمیت زیادی در قیمت نهایی آن دارد. معمولا در ساعات انتهایی شبانه روز یا صبح خیلی زود، مسافران کمتری تمایل به خرید بلیط دارند.

معمولا در ساعات ابتدایی صبح به دلیل استقبال کمتر مسافران از پروازهای این ساعت، علاوه بر خلوت بودن فرودگاه، معمولا بلیط های آن با قیمت کمتری خریداری می شوند. اصطلاحی که معمولا در کشورهای دیگر برای پروازهای نیمه شب استفاده می شود، پرواز چشم قرمز (red-eye) می باشد. این پروازها معمولا در نیمه های شب صورت گرفته و در ساعات ابتدایی صبح به مقصد می رسد. معمولا به پروازهای بعد از ساعت 9 شب به پرواز چشم قرمز معروف می باشند.

بهترین روز خرید بلیط ارزان

توصیه هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

به منظور خرید بلیط هواپیما ارزان، علاوه بر زمان خرید، باید به موارد دیگر مانند نوع بلیط، مقصد، کلاس پروازی و سن مسافران نیز توجه کنید. برخی از این موارد در ادامه ذکر شده است:

– بلیط های چارتری و سیستمی دارای نرخ متفاوتی می باشند. بلیط سیستمی به دلیل نرخ مصوبی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می شود، معمولا نرخ ثابتی دارند. اما بلیط های چارتری اینگونه نیست و در روزهای خلوت، قیمت کمتری دارند.

– در انتخاب مقصد برای سفر انعطاف پذیر باشید. سعی کنید چندین مقصد محبوب را گلچین کرده و با جستجوی بلیط هواپیما ارزان برای هر کدام، بهترین زمان را برای مقصدی مناسب انتخاب کنید.

– در صورتی که با کودک خود سفر می کنید، توصیه ما برای خرید بلیط هواپیما ارزان، استفاده از بلیط های سیستمی است. در این بلیط ها، نرخ متفاوتی برای کودک و نوزاد در نظر گرفته می شود اما در بلیط چارتری اینگونه نیست.