بهترین گوشی های شیاومی

برند شیاومی در چند سال اخیر توانسته پا به پای غول های دنیای موبایل پیش بیاید و حتی با آن ها رقابت کند! شاید در گذشته شیاومی نامی آشنا برای مردم ایران نبود اما امروزه علاقه مندان بسیاری در این کشور پیدا کرده است. همانطور که  سایت رنتی جا به شما صد ها محل برای اقامت، پیشنهاد می کند، شیاومی هم تنوع بسیاری در انواع موبایل دارد و به شما کمک می کند تا بهترین موبایل با امکانات مورد نیاز خود را پیدا و به قیمتی منصفانه خریداری کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین گوشی های شیاومی بپپردازیم و به شما در انتخاب موبایل مناسب تان کمک کنیم.

مقایسه گوشی سامسونگ با شیاومی

سامسونگ

اگر قصد خرید یکی از گوشی های سامسونگ را دارید بهتر است بدانید که این برند از چندین سری مختلف تشکیل شده است.

  • سری S که یکی از سری های پرچمدار این برند محسوب می شود.
  • سری Note هم یکی دیگر از سری های پرچمدار این شرکت محسوب می شود.
  • سری A از سری های میان رده و پایین رده این شرکت محسوب می شوند.
  • سری M هم یکی از سری های میان رده این شرکت است که تمرکز خود را روی عملکرد باتری گذاشته و از باتری های خوبی برخوردار هستند.

قیمت گذاری گوشی های سامسونگ بر طبق سری های آن ها تعیین می شود تا این شرکت بتواند از طیف گسترده تری از مردم به عنوان کاربران خود استفاده کند. اگر به دنبال یک گوشی خوب و اقتصادی هستید می توانید از میان سری های A یا M انتخاب کنید. از محبوب ترین گوشی های سری A می توان به گلکسی ای ۱۲ و گلکسی ای ۰۲ اس اشاره کرد. این گوشی ها در ایران بسیار پر طرفدار بوده و خریداران فراوانی دارند.

نقاط قوت

  1. برند سامسونگ از دوربین های بهتری برای گوشی های میان رده خود استفاده می کند و از این نظر از برند شیاومی پیشی می گیرد.
  2. صفحه نمایش آمولد و یا سوپر آمولد که در اکثر گوشی های سامسونگ استفاده شده از رنگ های زیبا و با کیفیت برخوردار است و امتیاز مهمی برای این برند به شمار می رود.
  3. اگر گیمر هستید یا علاقه زیادی به بازی های موبایل دارید هرگز از سامسونگ نامید نخواهید شد. پردازنده گرافیکی این برند تلاش نموده تا انواع بازی ها را با نهایت جزئیات به تصویر بکشد و شما را با یک تجربه عالی، شگفت زده کند.
  4. لوازم جانبی و مصرفی برند سامسونگ از تنوع بیشتری نسبت به برند شیاومی برخوردار است.
  5. اگر قصد فروش موبایل سامسونگ خود را دارید نگران نباشید. از امتیازات این برند این است که می توانید در کمترین زمان ممکن و کمترین افت قیمت گوشی خود را بفروشید.

نقاط ضعف

  1. بیایید قبول کنیم که سامسونگ زیاد به طراحی و زیبایی ظاهری گوشی های خود اهمیت نمی دهد و گوشی هایش نسبت به برند شیاومی از زیبایی بصری کم تری برخوردار هستند.
  2. شرکت سامسونگ معمولا برند محور رفتار می کند و در هر رنج قیمتی پایین ترین آپشن های سخت افزاری مثل حافظه داخلی، رم و… را در اختیار شما قرار می دهد. برعکس گوشی های شیاومی در این زمینه بسیار بهتر عمل کرده و با هزینه کم تر سخت افزار های بهتری را به شما ارائه می دهند.
  3. قطعات استفاده شده در گوشی های سامسونگ قیمت بالایی در میان سایر برند ها دارند. به عنوان مثال برای تعویض صفحه نمایش گوشی استوک خود مجبور به پرداخت 50 درصد قیمت گوشی خود خواهید بود.

شیاومی

شرکت شیاومی از پنج برند Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco تشکیل شده است. برند Redmi Note از گوشی های میان رده با کیفیت بالا تشکیل شده و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو جدید ترین محصول این برند می باشد. برند ردمی تنها پایین رده های این شرکت هستند. آمار فروش جهانی شرکت شیاومی بسیار بالا است و محبوبیت زیادی دارد.

نقاط قوت

  1. طراحی و کیفیت بدنه اکثر سری های شیاومی بسیار بالا بوده و زیبایی بصری فراوانی دارد.
  2. باتری های استفاده شده در برند های مختلف شیاومی بسیار خوب بوده و باتری را مدت زیادی نگه داری می کنند.
  3. پردازنده های فوق العاده کوالکام راز موفقیت شرکت شیاومی در امتیازات بنچمارک می باشد.
  4. شرکت شیاومی از سخت افزار های بسیار قدرتمندی به نسبت قیمت موبایل، استفاده می کند و همین امر سبب محبوبیت این شرکت در بازار های جهانی شده است.
  5. لذت عکاسی در نور کم و شب با لنز های عالی به کار رفته در گوشی های شیاومی معنای دیگری می گیرد و یکی مهم ترین نقاط قوت این شرکت محسوب می شود.
  6. قیمت موبایل های شیاومی نسبت به سایر شرکت ها بسیار مناسب بوده و شما را نامید نخواهد کرد.
  7. شرکت شیاومی امکانات نرم افزاری اختصاصی زیادی را در قسمت تنظیمات گوشی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
  8. گوشی های شیاومی از عمر نسبتا بالایی برخوردار هستند.

نقاط ضعف

  1. رده های پایین شرکت شیاومی از تنوع بالایی برخوردار نیستند.
  2. متاسفانه قطعات سخت افزاری مهم گوشی های شیاومی در بازار ایران کمیاب شده و کاربران را از این نظر دچار مشکل کرده است.
  3. وزن گوشی های شیاومی نسبت به گوشی های سامسونگ بیشتر است.

گوشی poco x3  شیاومی

گوشی poco x3 شیاومی در سپتامبر 2020 روانه بازار شد و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. طراحی جالب و زیبای این گوشی جدید اولین چیزی بود که توجه بازار های جهانی را به خود جلب کرد. این موبایل در دو نسخه با حافظه های داخلی 128 گیگ و 64 گیگ روانه بازار شد. به سادگی می توان گفت در رنج قیمت 5 تا 6 میلیون تومان رقیبی که بتواند با گوشی poco x3 شیاومی رقابت کند به سختی پیدا خواهد شد.