در سفر به استانبول حتما از 11 جاذبه برتر استانبول دیدن کنید

بزرگترین شهر اروپا، استانبول شلوغ امروزی است که در کرانه های تنگه بسفر (Bosphorus)  قرار دارد و مدت هاست به عنوان محلی که شرق به غرب را وصل می کند شناخته شده است. استانبول شهری با فرهنگ و تاریخ غنی است و به شهری هیجان انگیز تبدیل شده که برای مسافران از سراسر جهان حرفی برای گفتن دارد. پس برای دیدن این شهر زیبا پاسپورت ترکیه خود را بگیرید و سفری هیجان انگیز را تجربه کنید.

11 مکان دیدنی استانبول

1.       کیز کولسی

برج باستانی Kız Kulesi در یک جزیره کوچک در ورودی جنوبی تنگه بسفر، منظره چشمگیری را به وجود آورده است. این برج در زبان ترکی به معنای «برج دوشیزه» است و دارای یک سکوی دیدبانی و رستوران بوده که بر فراز آن مناظر فوق‌العاده‌ استانبول دیدنی است.

2.     پل گالاتا

پل گالاتا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول است که در طول سال‌ها در نمایشنامه‌ها و شعرها، نقاشی‌ها و رمان‌های بی‌شماری از آن نام برده شده است. پل گالاتا با مرغ‌های دریایی که بر فراز آن پرواز می‌کنند، قایق‌هایی که از پایین آن می‌گذرند و مناره‌های مساجد در بالای تپه‌های اطراف، واقعا مکانی دیدنی بوده و تقریبا در تمام اوقات روز بسیار پر جنب و جوش است.

3.     میدان تقسیم

قلب استانبول مدرن، میدان بزرگ و پرجنب‌وجوش تقسیم (تکسیم) درست در مرکز شهر قرار دارد که توسط مغازه‌ها و رستوران‌های بی‌شمار، هتل‌ها و مکان‌های تاریخی احاطه شده است. نه تنها یک جاذبه توریستی محبوب و مرکز حمل و نقل است، بلکه میزبان بسیاری از رویدادهای عمومی از رژه گرفته تا اعتراضات است.

میدان تکسیم استانبول علاوه بر تأسیسات بی‌شمارش، با مرکز فرهنگی چند منظوره آتاتورک هم مرز است که میزبان اپرا، نمایش‌ها و کنسرت‌ها است، همچنین یک خط تراموا جذاب نیز در میدان وجود دارد.

4.     برج گالاتا

برج گالاتا با ارتفاع 67 متری (219 فوت) بر خط افق استانبول بوده و مناظری عالی از شهر قدیمی و اطراف آن را ارائه می‌دهد. امروزه، بخش بالایی آن شامل یک کافه، رستوران و یک کلوب شبانه است که هر دو به آسانسور دسترسی دارند، جایی که می توان مناظر خیره کننده ای را دید.

5.      کلیسای چورا

کلیسای Chora ممکن است کمی دورتر از مسیر توریستی باشد، اما بازدیدکنندگان می‌گویند هنر زیبای بیزانسی ارزش طی این مسافت را دارد. موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری باشکوه زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می‌کشند. این کلیسا که به عنوان کلیسای نجات دهنده مقدس در چورا شناخته شده و به عنوان یکی از زیباترین آثار بازمانده از معماری بیزانسی توصیف شده است.

6.     کاخ دلمه باغچه

مجلل و زیبا تنها برخی از صفات برای توصیف کاخ دولما باغچه است که با کاخ ورسای مقایسه شده است. پر زرق و برق‌ترین کاخ ترکیه که در قرن نوزدهم با استفاده از 14 تن ورق طلا ساخته شده است، معماری سنتی عثمانی را با سبک‌های اروپایی نئوکلاسیک، باروک و روکوکو ترکیب می‌کند.

7.    مسجد سلیمانیه

بازدیدکنندگان مسجد سلیمانیه می‌گویند زیبایی و آرامش آن به آنها حس معنوی الهام بخشی می‌دهد. این مسجد در تپه سوم استانبول قرار دارد و در سال 1550 به دستور سلطان سلیمان بزرگ ساخته شد. مسجد، در واقع، باشکوه بوده و بهترین معماری اسلامی و بیزانسی را در هم آمیخته است.

بیشتر بخوانید: اگر علاقمند به کشور اسپانیا و سرمایه گذاری در این کشور هستید، با شریط، مراحل و هزینه های خرید ملک در اسپانیا بیشتر آشنا شوید. متخصصان اینوسپات با معرفی املاک متناسب باشرایط و بودجه شما و مشاوره رایگان در این خصوصی املاک رویایی شما را پیدا خواهند کرد.

8.    بازار بزرگ

مسافرانی که عاشق خرید هستند نباید بازدید از بازار بزرگ را از دست بدهند، زیرا 5000 مغازه آن را به یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان تبدیل کرده است. این بازار که روزانه بیش از یک چهارم میلیون بازدیدکننده دارد، اقلامی مانند جواهرات، فرش، ادویه‌جات و ترشی‌جات، عتیقه‌جات و سرامیک‌های نقاشی شده با دست دارد. اینجا جایی است که خریداران سکه‌های قدیمی، جواهرات با جواهرات گرانبها، سلاح‌های منبت کاری شده و مبلمان عتیقه را می‌توانند پیدا کنند.

9.      کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول است که تاریخ و مناظر خیره‌کننده را با هم ترکیب می‌کند. تقریبا برای چهار قرن، کاخ مجلل توپکاپی به عنوان اقامتگاه رسمی سلاطین حاکم بر امپراتوری عثمانی بود. این یکی از بزرگترین کاخ‌های موجود در جهان است.

10.    مسجد آبی

مسجد آبی که در اوایل قرن هفدهم ساخته شد، امروزه به عنوان یک عبادتگاه فعال باقی مانده است. این بدان معناست که بازدیدکنندگان باید زمان بازدید خود را با دقت تعیین کنند، زیرا مسجد در طول پنج وقت نماز روزانه مسلمانان به روی گردشگران بسته است. همه بازدیدکنندگان باید کفش‌های خود را در بیاورند و زنان باید موهای خود را بپوشانند. این بهای ناچیزی برای دیدن گنجینه‌های گرانبهای آن است که شامل 20000 کاشی و سرامیک در طرح‌های مختلف لاله و 200 پنجره شیشه‌ای رنگی، همه با طرح‌های پیچیده است. این مسجد که توسط سلطان احمد ساخته شده، نام خود را از کاشی‌های آبی رنگ روی گنبد و سطوح بالای داخلی گرفته است.

11.    ایاصوفیه

ایاصوفیه یک شاهکار مهندسی رومی است، با گنبد عظیم خود (102 فوت یا 31 متر قطر) که بیش از 1000 سال بزرگترین فضای محصور در جهان است. ایاصوفیه اصطلاح یونانی برای حکمت مقدس است و به عیسی مسیح، دومین شخص تثلیث مقدس اشاره دارد. در سال 1453، ترک‌های عثمانی قسطنطنیه را تصرف کردند و عمارت را به مسجد تبدیل کردند و بسیاری از آثار مسیحی را برداشتند یا گچ بری کردند و ویژگی‌های اسلامی را جایگزین آنها کردند. بازدیدکنندگان می توانند از دروازه امپراتوری به سمت شبستان مرکزی بروند و از فضای داخلی باشکوه گنبد با سقف پوشیده شده از موزاییک دیدن کنند.

در طول سال‌ها، کلیسا در اثر زلزله، آتش‌سوزی و شورش آسیب دید و تعمیرات و مرمت‌های زیادی انجام شد، اما همچنان ساختمانی زیباست که برخی از مردم آن را از هشتمین عجایب جهان می‌دانند.

استانبول شهری زیبا و پرجنب و جوش است و اغلب ایرانیان علاقه زیادی به این شهر پیدا کرده اند. از این رو این شهر پرطرفدار را برای زندگی و خرید ملک و سرمایه گذاری انتخاب میکنند.

اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری و خرید ملک در استانبول هستید، موسسه سرمایه گذاری خارجی اینوسپات با داشتن پرونده های موفق در امور سرمایه گذاری بهترین ملک و خانه را به شما معرفی خواهند کرد.

برای ارتباط با کارشناسان اینوسپات هم اکنون با شماره 021-22012918 تماس حاصل نمایید و یابه سایت invespot.net مراجعه نمایید.