در سفر به وان از کدام تفریحات استفاده کنیم؟

شهر ساحلی و بسیار زیبای وان ، یکی از برترین قطب های گردشگری در کشور ترکیه است . این شهر دارای طبیعتی شگفت انگیز ، آبهایی زلال و سوحلی زیبا و آرام است ، که در مجموع به بهشت گردشگران اروپایی تبدیل شده است . و به خصوص در سالهای اخیر به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات تابستانی ایرانیان نیز تبدیل شده است  .

 تور وان دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است و وجود هتل های لوکس با ارائه خدماتی سطح بالا مجالی برای گشت و گذار در شهر را به مسافران نمی دهند . در هر جای این شهر با جاذبه ای منحصر بفرد روبرو خواهید شد ، از دهها اثر باستانی ارزشمند گرفته تا مجموعه های تفریحی و پارک های آبی متنوع و سواحلی زیبا و رویایی که همه و همه گردشگران را شیفته نموده و وقت اضافی باقی نمی گذارند  . در ادامه این مطلب ، برخی از معروفترین و البته بهترین سواحل شهر وان را به شما معرفی خواهیم نمود . پس تا انتها همراهمان باشید :

ساحل زیبای فنر بیچ

به توضیح سایت گردشگری سفر باتو ، فنر بیچ ساحلی زیبا ست که دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع بوده و بهترین منطقه برای کایت سواری روی آب ، غواصی و قایق سواری است . این ساحل شنی در بیشتر روزهای تابستان مملو از گردشگر است اما همیشه امن و پاکیزه است . در امتداد فنر بیچ تختها و صندلی های متعددی را می بینید که برای حمام آفتاب مهیا شده و همچنین کافه ها و رستوران های متنوعی مشغول خدمات دهی اند . با کمی پیاده روی به فانوس دریایی می رسید و همین نقطه ، بهترین قسمت برای کایت سواری است . برای این تجربه شگفت انگیز بهترین زمان صبح زود است زیرا در این زمان شدت باد کم بوده و برای مبتدیان بهترین زمان  خواهد بود. بعد ظهرها معمولا شدت باد بیشتر شده و دریا مواج می گردد .

گوموشلوک بیچ

این ساحل زیبا نیز بسیار پر طرفدار است و در اطراف آن آثار باستانی متعددی دیده می شود . در ساحل گوموشلوک رستوران های متنوعی به چشم می خورد که اغلب انواع غذاهای لذیذ دریایی را به بهترین شکل طبخ و سرو می کنند و میتوان گفت بهترین رستوران های شهر در همین ساحل جمع شده اند . اگر چه این ساحل وسعت چندانی ندارد اما دارای امکانات رفاهی مختلفی است و در نردیکی آن آثار باستانی متعددی به چشم میخورد که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود.  همچنین در همین منطفه چند مهمانسرای کوچک وجود دارد که گزینه مناسبی برای استراحت و حتی اقامت هستند . و برخی گردشگران برای کاهش هزینه های سفر مهمان این مهمانسراها می شوند .

ساحل کادیکالسی بیچ

ساحل کادیکالسی منطقه ای نسبتا بومی است ، اما به خاطر امکانات رفاهی متنوع و آرامش موجود در آن ، برخی گردشگران نیز جذبش می شوند . این ساحل دارای کافه و رستوران های محلی است که برای صرف غذاهای لذیذ ترکی ایده آل است . کادیکالسی بیچ  ، نسبتا آرام و خلوت است و آبهایی بسیار زلال دارد . و میتوان ساعت ها در امتداد آن به تفریح و خوشگذرانی مشغول بود .

معرفی بهترین مراکز خرید در شهر وان

شهر وان دارای بازارها و مراکز خرید متنوع و مدرنی است که در ادامه سه تا از بهترین آنها را به شما معرفی خواهیم نمود .

مرکز خرید پالمارینا (Palmariva Bodrum)

مرکز خرید پالمارینا یکی از مشهورترین مراکز خرید در این شهر است و گشت و گذار و خرید از آن تجربه ای بیاد ماندنی خواهد بود . در پالمارینا بیش از پنجاه واحد تجاری و فروشگاه را می بینید که اغلب نمایندگی بهترین و معتبرترین برندها هستند .  از انواع لوازم دکوری گرفته تا انواع پوشاک ، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات الکترونیکی را در این مجموعه خواهید دید . در ضمن این مرکز خرید دارای کافه و رستوران های متعددی است که برای رف غذا یا میان وعده بسیار ایده ال است

مرکز خرید میدتون (Midtown Shopping Centre)

میدتون مرکز خریدی لوکس و مدرن است که با بیش از یکصد و ده فروشگاه ، به معرفی و عرضه محصولات مشهورترین برندها پرداخته است . مرکز خرید میدتون در محله ارتاکنت قرار دارد و دارای امکانات متنوعی همچون سالن سینما ، فود کورت ، سوپر مارکت و … است .

مرکز خرید اوسیس (Bodrum Oasis Shopping Centre)

مرکز خرید اوسیس ، یکی از قدیمی ترین مراکز خرید شهر وان است که معماری زیبایی داشته و با درختان نخل و خرما ، تالاب های نیلوفر آبی و کاکتوس های قدیمی تزئین شده است . این مجموعه همچنین  دارای امکانات رفاهی متنوعی همچون سالن های سینما ، کافه و رستوران ، زمین بازی و … است و خرید و گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش خواهد بود . قیمت ها در این مجموعه به نسبت ارزان تر و مناسب تر بوده و کالاها اغلب دارای کیفیت و تنوع بالایی هستند .