راهنمای انتخاب بروکر و کسب درآمد دلاری در بازار فارکس

شاید بارها اسم بازارا فارکس به گوش شما رسیده باشد و یا ممکن است هیچ چیز درباره آن نشنیده باشید. در هر دو صورت، این مقاله به شما کمک می‌کند تا در خصوص این بازار بزرگ و اما پرریسک (در صورت نداشتن دانش)، بیشتر بدانید. در نوشته‌ای که پیش روی شماست قصد داریم تا معرفی کوتاهی از Forex داشته باشیم و پاسخ سوالات زیر را به شما ارائه دهیم. تمامی نکات بیان شده در این مقاله، توسط تیم متخصص ایران بروکر تایید شده و در اختیار شما قرار داده شده است.

  • کارکرد بازارهای مالی دیجیتال چیست؟
  • مزایای این بازار چیست؟
  • چرا اصلا باید به فکر درآمد دلاری باشیم؟
  • ریسک‌ این بازارها چیست؟
  • چگونه باید بروکر را انتخاب کنیم؟

فارکس چیست؟

حتما بازارهایی مثل بورس اوراق بهادار را می‌شناسید. بازار بورس با سابقه‌ترین بازار مالی جهان است که بیش از صد سال سابقه فعالیت دارد. با بزرگ شدن اقتصاد جهانی و تعاملات گسترده میان کشورهای مختلف، نیاز جدیدی ایجاد شد. هر کشور یا هر منطقه، پول یا ارز رایج خود را داشت و تجارت کالا بین کشورهای مختلف، عملا بدون دانستن نرخ برابری ارزهای مختلف (هر دلار چند یورو است؟!) ممکن نبود. اجازه دهید، داستان کوتاهی را درباره‌ی پیش زمینه شکل‌گیری بازار فارکس بیان کنیم.

اما داستان شکل‌گیری بازار بورس چیست؟

شرکت‌های بزرگ تجاری برای فعالیت‌ها و تولیدهای خود نیاز به سرمایه بیشتری داشتند. و از طرف دیگر افرادی سرمایه‌ای داشتند که از آن استفاده نمی‌شد و برایشان هیچ سودآوری نداشت. این دو گروه در بازاری به نام بورس با هم مرتبط شدند. افرادی که سرمایه داشتند، سرمایه‌شان را به شرکت‌های تجاری و صنعتی و … سپردند و در فعالیت این شرکت‌ها (سود ناشی از تجارت) بسته به مقدار سرمایه‌شان شریک شده و به عنوان سهامدار سالانه سودشان را دریافت کردند.

همچنین افرادی که در فعالیت شرکت‌ها شریک شدند، می‌توانستند حق مالیکت خود بر تعداد مشخصی از سهام را به یک نفر یا چند نفر واگذار کنند. سهامداران نگرانی بابت سرمایه‌شان نیز ندارند؛ چراکه بازار بورس، سازمانی متمرکز و رسمی در هر کشور بوده که افراد می‌توانند با خیال راحت در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. بورس انواع مختلفی دارد؛ از جمله بورس کالا، بورس انرژی، بورس اوراق بهادار و …

آیا فارکس هم مانند بازار بورس است؟

بهتر است در قدم اول این را بدانید که بازار فارکس بورس نیست. بنابراین لازم است قبل از ورود به بازار، ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید. برای این کار می‌توانید از افراد باتجربه کمک بگیرید. در سایت ایران بروکر می‌توانید اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید. برای این کار، کافیست بر روی لینک آموزش فارکس کلیک کنید تا به مجموعه مقالات پربار و آموزشی این وبسایت منتقل شوید. اما آنچه که مسلم است، این است که شما پیش از هر چیز به یک کارگزار یا همان بروکر نیاز دارید.

از میان بروکرهای مختلف چگونه انتخاب خوبی داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید بدانید که بروکر چه خدماتی را ارائه می‌کند، این مقاله را بخوانید. اما در هر صورت، انتخاب بروکر برای همه تریدرها در سراسر جهان قدم سخت و البته پراهمیتی است. چرا که از یک طرف تعداد بروکرهای بسیار زیاد است و این انتخاب را سخت می‌کند. و از طرف دیگر خیلی از این بروکرهای نامعتبر بوده و یا از امنیت کافی را ندارند.

این مرحله برای تریدرهای داخل ایران سخت‌تر هم هست. چرا که بسیاری از بروکرهای معتبر و معروف دنیا به دلیل تحریم و به دلیل قوانین رگولاتوری‌شان با بازار ایران کار نمی‌کنند.  اما تعدادی از بروکرها با استفاده از شعبه آفشورشان (off-shore) با معامله‌گران داخل ایران کار می‌کنند و خدماتشان را ارائه می‌کنند. ولی مشکلی که هست، این است که شعبه‌های آفشور مثل شعبه‌های اصلی تحت نظر شدید نبوده و بسیاری از آنها رگولاتوری‌های معتبر هم ندارند.

بنابراین مراقب باشید و ابتدا از اسکم نبودن و اعتبار آنها مطمئن شوید و بعد افتتاح حساب و واریز پول را انجام دهید. اگر بخواهیم نام چند بروکر مشهور و مطرحی را که به ایرانیان خدمت‌رسانی می‌کنند را ذکر کنیم، می‌توان از بروکر آلپاری و روبو فارکس نام برد. در سایت ایران بروکر نقد و بررسی دقیق این بروکرها را می‌توانید بخوانید.

در وب‌سایت ایران بروکر چه مطالبی ارائه می‌شود؟

در سایت ایران بروکر علاوه بر اینکه می‌توانید مقاله‌های کامل و جامع در مورد آشنایی با بازارهای مالی، معامله‌گری، آموزش تحلیل تکنیکال و … را بخوانید، مرجعی است برای آشنایی با بروکرهای مختلف داخلی و خارجی، نقاط ضعف و قوت هرکدام. در سایت ایران بروکر بیش از ۳۰ بروکر به دقت نقد و بررسی شده‌اند که در این میان هم نام بروکرهای مشهور جهانی به چشم می‌خورد و هم نام بروکرهای کمتر شناخته‌شده.

علاوه بر آن، این وبسایت یک فوروم تخصصی برای تبادل نظر میان متخصصان و تازه کاران دنیای سرمایه گذاری راه اندازی کرده که به سادگی می‌توانید نظرات دیگران و تحلیل آنها را مطالعه کنید و یا سوال خود را مستقیما از بهترین متخصصان بازار سرمایه گذاری، بپرسید. بخش دیگیری که در iran-broker قابل توجه است، بررسی صرافی های دیجیتال بوده که یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه گذاری در جهان به شمار می‌رود. برای مثال، صرافی‌های دیجیتال بایننس، کوکوین، کوینکس، اوکی-اکسچنج و علاوه بر آن، صرافی‌های ایرانی متعددی از جمله نوبیتکس به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.