راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

کانادا یک انتخاب عالی برای راه اندازی کسب و کار است. طبق گزارش بانک جهانی، کانادا از نظر شاخص سهولت کسب و کار در رتبه ۲۳ قرار دارد. کانادا نیروی کار بسیار تحصیل کرده ای دارد و یکی از پایین ترین نرخ های مالیات  را در جهان ارائه می دهد. شاید بسیاری سرمایه گذاری ها به عنوان ایده مطرح شوند اما راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا یک ایده بسیار جذاب است.

هرآنچه باید در مورد راه اندازي کارگاه تولیدی در کانادا بدانید

تولید ناخالص داخلی بخش تولید و اقتصاد کانادا، تقریبا به ۱۷۴ میلیارد دلار می رسد. که به تنهایی، ۱۰ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور است. علاوه بر این، تولیدکنندگان کانادایی بیش از ۳۵۴ میلیارد دلار در سال صادرات دارند که ۶۸ درصد از کل کالاهای صادراتی کانادا را تشکیل می دهد. بنابراین، می توان گفت که تولید، سنگ بنای اقتصاد مدرن است.

به همه این ها باید ۱.۷ میلیون شغل تمام وقتِ با کیفیت و با درآمد خوب در سراسر این کشور نیز اضافه کرد. با مدرنیزه شدن این بخش، تولیدکنندگان با تکیه بر نیروی کار بسیار ماهر و آگاه که شامل طراحان، محققین، برنامه نویسان، مهندسان، تکنسین ها و تاجران می شود، مبتکر و پیشرفته شده اند.

صنعت تولید کانادا پتانسیل زیادی برای شکل دادن به آینده اقتصادی این کشور دارد. فناوری ‌های جدید نیز فقط بازارهای جدیدی برای کالاهای کانادایی ایجاد نمی کنند، بلکه روش های تولید این کالاها را هم تغییر می دهند.

انواع کارگاه تولیدی در کانادا

کارگاه تولیدی کوچک در کانادا

در این دسته از کارگاه ها، از مناطق تولید به جای خط مونتاژ استفاده می شود و در اغلب اوقات برای محصولات سفارشی در مقیاس کم به کار برده می شوند. محصولات تولید شده در این دسته از کارگاه ها، به سفارش مشتری یا ارباب رجوع تولید می شوند و به اصطلاح، به صورت Make to Order فعالیت می کنند. یعنی تا زمانی که سفارشی وجود نداشته باشد، محصولی تولید نمی کنند و به همین علت، به یک جریان ثابت از سفارشات نیاز دارند.

این گروه از کارگاه های تولیدی، ممکن است بر روی ساخت یک محصول خاص و یا تعداد کمی از آن ها تمرکز کنند. همچنین، امکان تغییر و سفارشی سازی محصول نهایی نیز در این گروه از کارگاه ها وجود دارد.

کفاشی ها و یا چاپخانه ها، می توانند جزو این دسته از کارگاه های تولیدی قرار بگیرند. یکی از ویژگی های آن ها، این است که از نیروهای کار زیادی استفاده می کنند و به همین علت، ممکن است تمایل زیادی به فعالیت به عنوان کارگاه های دارای خط تولیدِ تکرار شونده داشته باشند تا با استفاده از دستگاه های مونتاژ، نیروهای انسانی و هزینه هایی که برای آن ها می کنند را کاهش دهند.

خط تولید عمده در کانادا

این نوع کارگاه ها، شباهت زیادی به کارگاه های صنعتی کوچک و دارای خط تولید گسسته دارند و به نوعی، ترکیبی از آن ها هستند که بر اساس تقاضای مشتری و دسترس بودن مواد اولیه یا مواد خام فعالیت می کنند.

در یک دوره ی تولید در این دسته از کارگاه های تولیدی، ممکن است با یک بار تولید، محصول کافی برای رفع نیازهای مشتری و به تعداد سفارش آن تولید شود و سپس، تولید متوقف شود، تجهیزات تمیز شوند و زمانی که به تولید مجدد نیاز بود، این فرایند تکرار شود. تولید مواد غذایی، چاپ روزنامه، صحافی و داروسازی اغلب به این شیوه از تولید متکی هستند.

خط تولید گسسته در کانادا

شباهت زیادی بین کارگاه های دارای خط تولید گسسته با کارگاه هایی که دارای خط تولید تکرار شونده هستند، وجود دارد. اما تفاوت شاخص و بزرگ آن ها در این است که خط مونتاژ کارگاه های دارای خط تولید گسسته، متنوع تر است و این امر می تواند ایجاد تغییر و تنوع در خط مونتاژ و محصولات تولید شده را امکان پذیر کند. یک شرکت می‌تواند چندین سبک، اندازه یا اصلاح برای یک محصول با تولید گسسته داشته باشد.

همچنین، به دلیل ایجاد تغییرات احتمالی مورد نیاز، فرایند تولید در کارگاه های گسسته، ممکن است به زمان بیشتری در مقایسه با کارگاه های دارای خط تولید تکرار شونده نیاز داشته باشد. سازندگان خودرو، هواپیما، به همراه بسیاری از شرکت های تولید کننده لباس، دستگاه های پزشکی، اسباب بازی و گوشی های هوشمند، از محصولاتی که در کارگاه های دارای خط تولید گسسته تولید می شوند، استفاده می کنند.

هزینه راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

این امر به عوامل بسیار زیادی از جمله زمینه کاری کارگاه شما، محصولی که ارائه می کند، نوع خدماتی که به مشتریان می دهد، تعداد کارکنان و پرسنل آن، موقعیت مکانی که در آن قرار دارد (منطقه، شهر و استان آن) و همینطور تعداد زیادی از عوامل دیگر بستگی دارد. با توجه به این امر، می توان گفت که هزینه راه اندازی هیچ دو کارگاه تولیدی با هم یکسان نیست.

اما، نوع هزینه های آن ها تقریبا با هم یکسان است و شامل هزینه های است که فقط یک بار باید پرداخت شوند، هزینه های جاری، هزینه های ضروری، هزینه های اختیاری، هزینه های ثابت و همچنین، هزینه های متغیر می شوند.

ایده آل بودن راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

تولید یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کانادا است که ۱.۷ میلیون نفر را در طیف گسترده ای از صنایع در سراسر این کشور استخدام و مشغول به کار کرده است. یک صنعت تولیدی قوی برای رشد، نوآوری و رقابت جهانی به کارگران ماهر نیاز دارد. اما امروزه بخش تولید کانادا با کمبود مهارت و نیروی انسانی ماهر مواجه است. انتظار می رود که با افزایش سن جمعیت این کشور، نیاز آن به نیروی کار ماهر بیش از این هم افزایش یابد. توسعه مهارت ها و مشارکت بیشتر در آموزش، از طریق روش های مختلفی نظیر کارآموزی، نقش مهمی در بهبود روند تطبیق افراد با مشاغل و مشاغل با افراد خواهد داشت و به کاهش کمبودهای بالقوه مهارت های آینده کمک خواهد کرد.

مزایا و معایب راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

مزایای راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

تولید سنگ بنای اقتصاد مدرن کانادا است: میزان تولید ناخالص داخلی کانادا تقریباً ۱۷۴ میلیارد دلار است. تولید کنندگان در کانادا بیش از ۳۵۴ میلیارد دلار در سال صادرات دارند.

صنعت تولید کانادا پتانسیل عظیمی دارد: جهان در حال تغییر است و فناوری ‌های جدید نه تنها بازارهای جدیدی را برای کالاهای کانادایی باز می ‌کنند، بلکه روش ‌های تولید این کالاها را نیز تغییر می ‌دهند. یک جامعه تولیدی پر جنب و جوش، خوشه های صنعتی را تشویق می کند تا سطح مهارت ها، دانش و فناوری را توسعه دهند.

افزایش نرخ اشتغال ماهانه در کانادا: آمار اشتغال ماهانه در کانادا نشان می دهد که ضریب اشتغال در صنعت تولید در کانادا در حال افزایش است و این به معنای دسترسی همیشگی به نیروی کار ماهر برای راه اندازی کارگاه های تولیدی است.

بیشتر بدانید: gheymat dollar canada

معایب راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

وجود برندهای مطرح: بسیاری از تولیدی ها و برندهای مطرح در کانادا پایگاه یا فرانچایز دارند و این مسئله می تواند رقابت کارگاه های تولیدی کوچک تر در بازار را کمی دشوار کند.

افزایش هزینه انرژی: کارگاه های تولیدی برای ادامه بقا و فعالیت شان به انواع مختلف انرژی وابسته اند و افزایش هزینه های انرژی همیشه یک ریسک قابل توجه برای راه اندازی کارگاه های تولیدی است.

مهاجرت سرمایه گذاری از طریق Express Entry

بسیاری از صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران به اشتباه بر این باورند که اکسپرس اینتری تنها گزینه مهاجرت به کانادا است. به همین دلیل این افراد اغلب فرآیند را با تحقیق در مورد واجد شرایط بودن خودشان تحت جریان حرفه ای برنامه اکسپرس انتری آغاز می کنند و به سرعت متوجه می شوند که ممکن است واجد شرایط این برنامه نباشند.

در واقع مسئله این است که جریان “حرفه ای” برنامه اکسپرس انتری در درجه اول برای متخصصان جوان تر (زیر 35 سال) با مهارت های قوی در زبان انگلیسی یا فرانسوی (زبان CLB7 یا بالاتر)، مدارک تحصیلی برجسته (مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر) و اغلب تجربه کار یا تحصیل در کانادا مناسب است.

به این ترتیب بسیاری از متخصصان، کارآفرینان و سرمایه ‌گذاران موفق بالای 35 سال زمانی که شانس خودشان را تحت جریان «حرفه‌ای» اکسپرس انتری ارزیابی می‌کنند، اغلب امیدشان را برای مهاجرت به کانادا از دست می ‌دهند. این افراد اغلب برنامه Express Entry را فراموش می کنند یا اینکه کاملا از آن بی اطلاع هستند.

این جریان اساساً برای جذب مدیران ارشد، صاحبان مشاغل و کارآفرینان با اعطای 200 امتیاز CRS اضافی به این دسته از افراد برای “اشتغال سازمان یافته” در کانادا طراحی شده است. فرآیند نسبتاً ساده است.

مهاجرت سرمایه گذاری از طریق برنامه های نامزدی استانی

دسته دوم کمی متفاوت است. به این دلیل که مهاجران تجاری مستقیماً برای یک برنامه نامزدی استانی درخواست می دهند. این فرآیند درخواست به مهاجران اجازه می دهد تا اقامت دائم و در نهایت شهروندی کانادا را دریافت کنند. در حالی که فرآیندها بر اساس استان متفاوت است، اکثر استان ها روند زیر را اتخاذ کرده اند:

شما با ثبت اظهار علاقه  در استان مورد نظرتان شروع می کنید. پس از دریافت دعوت نامه اپلیکیشن، درخواست می دهید و مصاحبه را پشت سر می گذارید. پس از امضای یک توافقنامه عملکرد با استان، شما برای مجوز کار کانادا اقدام خواهید کرد. پس از ورود به کانادا به عنوان یک خارجی، کارگاه تولیدی خودتان را تأسیس کرده و کسب و کارتان را بر اساس توافقنامه عملکردی که امضا کرده اید، اداره خواهید کرد. در نهایت، برای نامزدی و متعاقباً برای اقامت دائم کانادا درخواست خواهید داد.

مهاجرت سرمایه گذاری با راه اندازی استارتاپ

برنامه ویزای استارت آپ اقامت دائم کانادا را برای کارآفرینان مهاجر فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا در کانادا مستقر شوند. هدف این برنامه جذب کارآفرینان مهاجر و کمک به آنها برای ایجاد مشاغل طولانی مدت است که کانادایی ها را استخدام کرده و باعث رشد اقتصادی می شود.

برنامه استارت آپ کانادا جذاب است زیرا به حداقل سرمایه اولیه نیاز ندارد، نیازی به ارزش خالص سرمایه و دارایی وجود ندارد و متقاضیان می توانند در هر نقطه از کانادا زندگی کنند. علاوه بر این، در صورتی که کسب و کار با شکست مواجه شود، بر وضعیت اقامت دائم شما تأثیری نمی گذارد.

سازمان‌های تعیین‌ شده توسط کانادا، گروه‌های تجاری هستند که توسط دپارتمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برای حمایت از استارت‌ آپ‌ها از طریق برنامه ویزای استارت‌ آپ انتخاب شده‌ اند. هر سازمان به طور مستقل تصمیم می گیرد که کدام پیشنهاد تجاری را بررسی کند و معیارهای خودش را برای ارزیابی دارد.

اگر سازمانی تصمیم بگیرد ایده کسب و کار شما را بازبینی کند، پتانسیل ایده کسب و کار پیشنهادی شما را ارزیابی می کند و فرضیه موفقیت یا عدم موفقیت آن را مطرح می کند. اگر سازمانی بخواهد از پروپوزال شما حمایت کند، یک نامه پشتیبانی به شما می دهد که می توانید از آن برای درخواست مجوز کار و اقامت دائم در کانادا استفاده کنید.

چه کارگاه های تولیدی می توانم در کانادا راه اندازی کنم؟

صنایع تولیدی اصلی کانادا کاغذ، هوافضا، خودرو، ماشین آلات، غذا و پوشاک هستند اما محدود به آن ها نیستند. همه این صنایع تولیدی به لطف روابط تجاری کانادا با ایالات متحده رشد خوبی دارند.