سری S سامسونگ یا سری M، کدام را انتخاب کنیم؟

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندها در زمینه تولید گوشی هوشمند است. این برند چندین سری تلفن همراه تولید می‌کند که اکثر این سری‌ها مانند سریS ، سری A، سری نوت، سری زدفولد، سری زدفلیپ و سری M در بازار جهانی عرضه می‌شوند. هر کدام از این سری گوشی‌ها طیف خاصی از کاربران را هدف قرار داده است. اما کدام سری از گوشی های سامسونگ بهتر است؟ و از میان گوشی‌های سری S سامسونگ یا سری M، کدام را انتخاب کنیم؟

برخی از ویژگی‌های سری S سامسونگ

گوشی‌های سری گلکسی اس، دستگاه‌های رده‌بالا و همیشه مجهزترین مدل‌های سامسونگ هستند که «پرچمدار» نامیده می‌شوند. برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که گوشی‌های این سری سامسونگ را بر فراز تمام گوشی‌های هوشمند بازار جهانی قرار می‌دهد، طراحی بسیار زیبا، خلاقانه، مجلل و چشم‌نواز در کنار نمایشگر‌هایی است که از نهایت کیفیت، وضوح، رزولوشن و نرخ نوسازی بالا بهره می‌برند و از فناوری‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن، حداکثر روشنایی بی‌نظیر، پشتیبانی از +HDR10 و برترین گوریلا گلس‌های محافظ کورنینگ بهره می‌برند.

سامسونگ از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید به همراه قدرتمندترین تراشه‌های موجود در کنار میزان حافظه رم و حافظه ذخیره سازی بالا که همواره از پرسرعت‌ترین نوع استفاده می‌شود و طراحی سیستم خنک کننده عالی که می‌توانند از پس سنگین‌ترین بازی‌های رایانه‌ای برآیند بدون این که دمای سیستم از حد مجاز بالاتر برود، فقط در گوشی‌های سری اس استفاده می‌کند.

در بخش دوربین، از نظر کیفیت عکس، استفاده از حسگرهای بسیار باکیفیت ۶۴ و  ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر و همچنین لنزهای تله فوتو مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، باعث می‌شود تا کیفیت عکس‌های این گوشی‌های سامسونگ با کیفیت عکس‌های دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی رقابت کند و در زمینه فیلم‌برداری نیز قادر هستند تا با رزولوشن 8K ویدیو ضبط کنند که از هر فریم آن می‌توان یک عکس با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی استخراج کرد.

این سری از گوشی‌های سامسونگ کیفیت صدای ۳۲ بیت، ۳۸۴ کیلوهرتز را با اسپیکرهای استریو ارائه می‌دهند که درواقع کار یک موزیک پلیر بسیار گران‌قیمت بازار موسیقی را انجام می‌دهند. در زمینه باتری نیز شاید حجیم‌ترین باتری‌ها را نداشته باشند اما به جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین سیستم های فست شارژ  بی‌سیم و سیمی مجهز می‌شوند که در مدت زمان بسیار کمی می‌توان گوشی را به طور سریع شارژ کرد.

برخی از ویژگی‌های سری M سامسونگ

سری Mسامسونگ، درواقع ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های این برند را شامل می‌شود. این گوشی‌ها در اصل قرار بود برای بازار هند تولید شوند که شرکت‌های چینی به سهم سامسونگ در این بازار عظیم چنگ انداخته بودند و میزان فروش سامسونگ به نصف تقلیل یافت. برای کاربران چینی چند عامل خاص مانند پردارنده، نمایشگر بزرگ، باتری حجیم و دوربین چندگانه، از برنامه‌ها و امکانات نرم افزاری مهم‌تر است لذا سامسونگ نیز برای بازپس‌گیری سهم خود شروع به تولید و عرضه این سری کرد.

اکنون گوشی‌های سری M سامسونگ از این چند قابلیت خاص بهره می‌برند اما از بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات سری پرچمدار و حتی میان‌رده‌های سری A سامسونگ نیز بهره نمی‌برند. به عنوان مثال در این گوشی‌ها به هیچ عنوان از ویژگی‌های امنیتی مانند سامسونگ ناکس (Samsung Knox)، پوشه امن، حسگر اثر انگست در زیر نمایشگر، دستیار اختصاصی سامسونگ Bixby با پشتیبانی از زبان محاوره، سرویس پرداخت سامسونگ (Samsung pay)، پشتیبانی از ANT+، پشتیبانی از شبکه ارتباطات 5G و روشنایی بسیار بالا‌ی نمایشگر را مشاهده نخواهید کرد.

علاوه بر این، بالاترین تأییدیه‌ی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و آب تا عمق ۱.۵ متری، پشتیبانی از قلم اس پن، ، فریم آلومینیومی، پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم، استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام، کیفیت جنس عالی برای بدنه و فریم، رزولوشن بالا و استفاده از فناوری‌هایی نظیر نرخ نوسازی بالا،- پشتیبانی از +HDR10، نمایشگر همیشه روشن، محافظ آخرین نسخه گوریلا گلس برای هر دو پنل جلو و پشتی و… بسیاری از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند که سامسونگ از آن‌ها سری S استفاده می‌کند ولی به دلیل مقرون به صرفه بودن گوشی‌های سری M آن‌ها را هرگز در در این گوشی‌‌های سامسونگ نمی‌توانید مشاهده کنید.

جمع‌بندی

گوشی‌های ۲ سری S و M سامسونگ از دو دنیای متفاوت هستند. یک سری از برترین پرچمداران دنیای گوشی‌های هوشمند هستند و سری دیگر گوشی‌های مقرون به صرفه را شامل می‌شوند. اما کدام سری از گوشی های سامسونگ بهتر است؟ و سری S سامسونگ یا سری M، کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب گوشی به نیازهای شما بستگی دارد. اگر فقط انجام کارهای روزانه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خریدهای اینترنتی، بازی‌های سبک و کارهایی از این قبیل را از گوشی هوشمند خود انتظار داشته باشید، گوشی‌های سری M سامسونگ با قیمت‌های مناسب، به راحتی از عهده‌ی چنین کارهایی برمی‌آیند اما اگر بازی‌های سنگین، کیفیت بسیار بالا برای موسیقی، ثبت عکس و فیلم‌های بی‌نظیر را انتظار داشته باشید، گوشی‌های سری S سامسونگ می‌توانند این خواسته‌های شما را برآورده کنند.

این مطلب برگرفته از مقاله سایت ترنجی میباشد:

https://toranji.ir/?p=1110597