سواحل زیبا در سفر به ازمیر

شهر ازمیر بهشت کشور ترکیه است و در هر گوشه ای از شهر با مناظری زیبا و نفس گیر روبرو خواهید شد . تا جائیکه اغلب گردشگران ازمیر را بواسطه سواحل شگفت انگیز آن به یاد می آورند .  ازمیر در امتداد آبهای دریای مدیترانه و دریای اژه قرار گرفته و در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد . این شهر دارای دو بندرگاه است که سبب اهمیت بیشتر این شهر شده و بسیاری از مبادلات بازرگانی در کنار همین دو بندر انجام می شود .

شهر ازمیر حدود هشتصد و هشتاد کیلومتر مربع وسعت دارد و باید گفت کمی از شهر تهران بزرگتر است .  ازمیر جمعیت زیادی ندارد و یکی از کم جمعیت‌ترین شهرهای ترکیه است . ازمیر در حدود سی و پنج هزار نفر سکنه دارد که البته این میزان در فصل تابستان بیشتر می شود .

این شهر توریستی و بندری ،  دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است که همین موضوع سبب شهرت آن شده است . گردشگران از شنا در آبهای گرم و زلال این منطقه لذت می برند و در کنار آن بر روی شن های گرم و طلائی این منطقه که گفته می شود دارای خواص درمانی نیز هست ، ساعت ها آرامش را را تجربه می کنند . ازمیر دارای زمستانهایی سرد و پر بارش و تابستانهایی گرم است و هوای مرطوبی دارد  . در طول فصل زمستان ، به ندرت دمای هوای این شهر از ده درجه سانتیگراد پائین تر می رود ولی وجود بادهای شدید و بارش های فراوان شرایط اقلیمی را کمی سخت می کند و اغلب گردشگران فصول گرم سال را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند .

در ادامه تاریخ شهر ازمیر را به طور مختصر شرح خواهیم داد :  ازمیر دارای معادن سنگ مرمر بوده و نام این شهر نیز برگرفته از وجود همین معادن است . شهر ازمیر دارای قدمتی طولانی است و باستان شناسان بر این باورند که اولین نشانه های حضور انسان در این سرزمین به ششصد سال پیش از میلاد مسیح ، نسبت داده شده است . این شهر در طی ادوار مختلف تحت فرمانروایی امپراتورهای بزرگی قرار داشته که برخی از آنها عبارتند از : رودوس ، آشور، روم ، بیزانس ، سلجوقیان و در نهایت عثمانیان که هر کدام بر تمدن و تاریخ این سرزمین تاثیر گذارده اند .

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های تور ازمیر سفر باتو را معرفی می کنیم . پس تا انتهای مطلب همراهمان باشید :

ساحل تورونچ (Turunc Beach)

سواحل تورونچ در غرب شهر ازمیر قرار گرفته و از گذشته تا به امروز محلی برای خوشگذرانی و تفریحات آبی بوده است . این ساحل همانند همه سواحل این شهر از امتیازات منحصر بفردی برخوردار است و دارای آبهای فیروزه ای و گرم  ، ساحلی پاکیزه ، با تخت ها و صندلی های متعدد و همچنین چشم اندازی از کوههای سرسبز است . این مکان برای تجربه تفریحات آبی مهیج بسیار ایده آل است و معمولا در همه ایام سال مملو از گردشگر است .

ساحل کلئوپاترا Cleopatra Beach

این ساحل شناخته شده و پر طرفدار دارای مناظری باشکوه و زیباست که بواسطه آبهای زلال و فیروزه ای و شن های طلائی بهشهرت رسیده است . ساحل کلئو پاترا در جزیره سدیر  و در فاصله شانزده کیلومتری از شهر ازمیر قرار دارد و البته دسترسی به آن آسان است . گفتنی است سواحل کلئوپاترا دارای شنهای ماسه ای و نرم است که گفته می شود خواص درمانی نیز دارد و از این رو برای مدتها جزو مناطق حفاظت شده بود .  با تور روسیه سفر کنید.

ساحل کوملوبوک  Kumlubuk Beach

این ساحل زیبا در فاصله حدودا سی کیلومتری از شهر ازمیر قرار دارد و ساحل مشهور و پرطرفدار تورونچ در شش کیلومتری آن واقع شده است . ارتفاعات این منطقه مکان ایده آلی برای تماشای مناظر باشکوه اطراف است و میتوانید با بالا رفتن از ارتفاعات ، نمای پانورامایی از مناطق اطراف را نظاره کنید . ساحل کوملوبوک آبهایی زلال و فیروزه ای دارد و با قدم گذاردن دورن آب میتوانید تا اعماق آن را ببینید ، همچنین این ساحل نسبت به سواحل دیگر کمی دنج تر و خلوت تر است و با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع از گردشگران پذیرایی می شود .

ساحل کیزکومو  یا اورهانی (Orhaniye – Kiz Kumu Beach)

ساحل زیبای کیزکومو دارای طبیعتی شگفت انگیز و رویایی است و در فاصله سی کیلومتری از شهر ازمیر قرار دارد . دسترسی به این منطقه بسیار آسان بوده و اغلب اتوبوس های تفریحی شما را به این ساحل خواهند برد . این ساحل نیز بسیار آرام و دنج است و در امتداد آن ، خبری از شلوغی و هیاهوی گردشگران نیست . تور قشم را آنلاین بگیرید.

ساحل Gunnucek Beach

ساحل Gunnucek Beach در نزدیکی شهر ماماریس و در فاصله دو کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و از این رو دسترسی به آن آسان است . این خط ساحلی دارای طبیعتی زیباست و اطراف آن را جنگل های سرسبز در بر گرفته است.