شهرهای توریستی کشور ترکیه را بیشتر بشناسید

آدالند  Adaland- کوش آداسی

مجموعه تفریحی و سرگرم کننده آدالند دلیل اصلی انتخاب این شهر برای اقامت بسیاری از گردشگران است . آدالند ، در شش کیلومتری پارک آکوا فانتزی و کوش آداسی قرار گرفته و از بخش های مختلفی تشکیل شده است . در آدالند علاوه بر ساعتها بازی و هیجان ،  شاهد نمایش مفرح دلفین ها خواهید بود. اگرچه شهر کوش آداسی دارای مجموعه های تفریحی فراوانی است اما آدالند معروفترین و پرطرفدارترین آنهاست .

دیدایما  Didyma- کوش آداسی

منطقه باستانی دیدایما در تور ترکیه سفر باتو جاذبه های تاریخی فراوانی را در خود جای داده که برخی به شهرت جهانی رسیده اند . دیدایما بعد از بنای باشکوه دلفی یونان ، دومین تالار مذهبی دنیا شناخته شده که توسط هلینمی ها بنا شده است . تاریخ دانان بر این باورند که دیدایما قرن ها شهری ثروتمند و قدرتمند بوده و بعد از به قدرت رسیدن کنستانتین رو به زوال رفته است .

روستای گوزل چاملی- کوش آداسی

در اطراف شهر کوش آداسی ، روستاهای فراوان و خوش آب و هوایی وجود دارد که گشت و گذار در آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . یکی از این روستاهای زیبا ، گوزل چاملی نام داردکه در دامنه تپه دیلک و در شمال شرقی پارک ملی دلتای آیدین واقع شده است . همانطور که گفتیم بازدید از این روستا جالب خواهد بود به خصوص گشت و گذار در میان بازارهای محلی و سنتی آن فراموش نشدنی است . در این روستا چایخانه های سنتی و رستوران های محلی مختلفی وجود دارد که بد نیست یکی از آنها را برای رفع خستگی و گرسنگی امتحان کنید .

بندرگاه شهر کوش آداسی

منطقه زیبا و تماشایی بندرگاه یکی از پاتوق های الی گردشگران است و اغلب با کرایه کردن قایق های تفریحی چرخی بر روی آبهای زیبای اطراف می زنند. در اطراف این منطقه آثار تاریخی مختلفی به چشم می خورد که مهم ترین آنها ، کاروانسرای عثمانیان است  همچنین برخی از بازارها و مراکز خرید شهر در اطراف همین بندرگاه قرار دارد  .

ساحل زیبای ایجملر – مارماریس

شهر مارماریس دارای سواحل شگفت انگیز و بسیار زیبایی است که آبهای زلال و فیروزه ای ، شن های طلائی ، امکانات رفاهی متمایز ، تنها برخی از مشخصه های همگی آنهاست و برخی سواحل این شهر از سوی اتحادیه اروپا تائید شده و موفق به دریافت پرچم آبی شده اند .

سواحل زیبای ایجملر یکی از مناطق مشهور و پر طرفدار بوده و مکانی ایده آل برای گذران تعطیلات تابستانی و لذت آبهای زلال و آفتاب درخشان است . این منطقه در فاصله هشت کیلومتری از شهر مارماریس قرار دارد و نسبت به مناطق دیگر بسیار دنج و آرام است . بنابراین اگر به دنبال کسب آرامش هستید حداقل یک روز را در امتداد سواحل ایجملر سپری کنید و از آرامش حاکم بر آن لذت ببرید .

تورونج– مارماریس

اقامتگاه ساحلی تورونج در فاصله بیست کیلومتری از شهر مارماریس قرار گرفته و یکی از معروفترین هاست . این ساحل دارای امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری است و پرچم آبی اتحادیه اروپا برای داشتن آبها و سواحل پاکیزه به این منطقه نیز اهداء شده است . پلاژهای ساحلی تورونج فوق العاده زیبا بوده و دارای مناظری شگفت انگیز است .

جزیره کلئوپاترا– مارماریس

جزیره ی کلئوپاترا که به آن جزیره سدیر نیز گفته میشود از شهرت جهانی برخوردار است . این منطقه در فاصله پانزده کیلومتری از شهر مارماریس قرار دارد که با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز به شهرت رسیده است . شهر باستانی سدرا در همین منطقه قرار دارد که بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

ساحل کیزکومو در اورهانیه– مارماریس

همانندبسیاری ازسواحل مارماریس ، ساحل کیزکومو  نیز بسیار زیبا و سرسبز است . این منطقه در فاصله حدودا سی کیلومتری از شهر مارماریس قرار دارد و در میان گردشگران بسیار پر طرفدار است . این ساحل در نزدیکی روستایی به نام  اورهانیه قرار دارد .

غار نیمارا – مارماریس

غار نیمارا در جزیره ای به نام هوِن ، و در نزدیکی شهر مارماریس واقع شده است که محلی برای گشت و گذار گردشگران ماجراجو است . غار نیمارا هزاران سال پیش سکونتگاه انسانهای اولیه بوده و در برخی اسناد تاریخی به آن اشاره شده است . این غار سه الی پنج متر ارتفاع دارد و عرض آن در حدود پنج متر است و بر روی دیوارهای آن حکاکی های مختلفی به چشم می خورد که نشان می دهد این مکان ، عبادتگاه مقدسی بوده است .

موزه باستان شناسی زیر آب – بدروم

یکی از بخش های شگفت انگیز سفر به شهر بدروم ، بازدید از موزه ها و آثار تاریخی این شهر است . و یکی از جذاب ترین آنها موزه باستان شناسی زیر آب نام دارد . این موزه در داخل قلعه سنت پیتر واقع شده و در آن برخی از اشیا کشف شده از زیر آبهای این منطقه به نمایش گذارده شده است که قدمت برخ از انها به پیش از میلاد مسیح باز می گردد.