صادرات شیشه‌ | راهی برای عرضه شیشه‌های با کیفیت ایرانی در بازار جهانی

درخشیدن شیشه‌های ایرانی در بازار جهانی

با رشد تولید ملی، کارخانه ایرانی توانسته‌اند که شیشه‌های سکوریت بسیار با کیفیتی را تولید کنند. شیشه‌هایی که می‌توانند مانند فولاد در مقابل ضربات از خود مقاومت نشان دهند. حالا شرکت‌های تولید کننده این شیشه‌ها تصمیم گرفته‌اند تا محصولات با کیفیت خود را به بازار جهانی عرضه کنند. کشورهای دور و نزدیک دنیا هم به استفاده از شیشه‌های مرغوب ایرانی علاقه‌مند شده‌اند. به همین دلیل در سراسر جهان، بازار پر رونقی برای شیشه‌های با کیفیت ایرانی ایجاد شده است.

صادرات شیشه‌ | راهی برای عرضه شیشه‌های با کیفیت ایرانی در بازار جهانی

ویژگی شیشه‌های مقاوم تولید ایران

همانطور که در بخش ابتدایی مطلب گفته شد شیشه‌های سکوریت نوع مقاومی از شیشه‌ها هستند که به راحتی آسیب نمی‌بینید. به همین دلیل از آن‌ها در مکان‌های مهمی مثل بانک یا طلا فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای رسیدن به چنین مزایایی نیازی به طی کردن مراحل تولید خاصی نیاز است که با سایر مدل‌های شیشه تفاوت دارد. شیشه‌های سکوریت دارای ویژگی‌های خاص هستند که عبارتند از:
• عمر مفید بیشتر نسبت به شیشه‌های معمولی
• ضخامت زیاد
• حفظ ایمنی در صورت شکستن
• مقاومت نسبتا بالا در مقابل حرارت
• استحکام بالا در مقابل ضربات

صادرات شیشه سکوریت به کشورهای مختلف

بدیهی است که کشورهای دور نزدیک بخواهند از مزایای شیشه‌های سکوریت بهره‌مند شوند. شرکت‌های ایرانی به دلیل تولید شیشه‌های سکوریت با کیفیت بالا اما با قیمت مناسب توانسته‌اند خریداران زیادی در کشورهای مختلف پیدا کنند. به همین دلیل این شرکت‌ها ارز آوری خوبی برای کشور دارند و می‌توانند سود قابل توجهی در بازار کشورهای مختلف به دست بیاورند.
دو کشور ترکیه و روسیه در همسایگی ایران اصلی‌ترین متقاضیان شیشه سکوریت تولید کشورمان هستند. به طوری که هر ساله بخش عمده‌ای از تولیدات کشور به این دو کشور صادر می‌شود. همچنین رشد صنعت ساخت و ساز در دو کشور ترکیه و روسیه باعث شده تا روز به روز میزان خرید آن‌ها افزایش پیدا کند.

صادرات شیشه سکوریت به کشور روسیه

بین ایران و روسیه همیشه رابطه اقتصادی و سیاسی مناسبی برقرار بوده است. این روزها با تغییر روابط ایران با سایر کشورهای دنیا این ارتباط پررنگ‌تر از قبل شده و می‌توان گفت که جزو مهم‌ترین روابط دیپلماتیک کشور محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین خریداران شیشه‌های سکوریت ایرانی تجار روسی هستند.

صادرات شیشه‌ | راهی برای عرضه شیشه‌های با کیفیت ایرانی در بازار جهانی

به دلیل وجود بازار رقابتی در ایران، برخی از شرکت‌های تولید کننده با کاهش قیمت قصد دارند خریداران روسی را به خود جذب کنند. به همین دلیل تجار روسی به سمت خرید ارزان و سوده بیشتر رفته و روی افزایش میزان رقابت تولیدکنندگان تاثیر می‌گذارند. طبیعتا با چنین رقابتی، بازار صادرات شیشه ایران همیشه پر رونق و قوی باقی خواهد ماند.

چرا صنعت صادرات شیشه سکوریت ایران پیشرفت کرده است؟

اولین دلیلی که روی رشد صنعت صادرات شیشه سکوریت ایران تاثیر مثبت گذاشته است، به کیفیت ساخت بالا باز می‌گردد. خوشبختانه صنعتگران ایرانی با تکیه بر دانش فنی داخلی توانسته‌اند شیشه‌های سکوریت مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنند. به دلیل کیفیت ساخت بالا و مرغوبت شیشه‌ها تجار خارجی بدون نگرانی خاصی به محصولات تولید کنندگان ما اعتماد می‌کنند.
از دیگر مواردی که به افزایش صادرات شیشه سکوریت داخلی به سایر کشورها کمک کرده ورود ایران به سازمان اقتصادی اوراسیا است. با عضو شدن ایران در چنین سازمانی اقتصادی مهمی، کشورهای دیگر با تولیدات ارزشمند کارخانه‌های ایرانی آشنا می‌شوند.
همچنین با عضویت در چنین سازمانی تولید کنندگان شیشه ایرانی بدون برخورد با مشکلات مربوط به تحریم‌ها صادرات خود را به صورت مستقیم انجام می‌دهند. به همین دلیل سود بیشتری در جیب تولیدکنندگان باقی می‌مانند و می‌توانند درآمد حاصله را به افزایش تولید محصولات خود اختصاص دهند.

ورود شیشه‌های ایرانی به ساختمان‌های کشورهای خارجی

جالب است بدانید که صادرات شیشه ایران فقط به صادرات شیشه سکوریت محدود نمی‌شود. بلکه کارخانه‌های تولید کننده شیشه توانسته‌اند با محصولات با کیفیت خود به ساختمان‌ها در سایر کشورهای دنیا راه پیدا کنند. بازرگانان ترک در خاک ایران به دنبال شیشه‌های فلوت با کیفیت هستند که خرج زیادی روی دستشان نگذارد. خوشبختانه تولید کننده‌های داخلی توانسته‌اند که به این نیاز به خوبی پاسخ دهد.
شرکت‌های تولید کننده شیشه در ایران چند سالی است که در زمینه تولید انواع شیشه فلوت ساده و رنگی فعالیت می‌کنند. همچنین محصولات کارخانه‌های تولید شیشه با ابعاد و ضخامت مختلفی تولید شده تا دیگر مشتریان هیچ محدودیتی برای خرید شیشه مورد نظر خود نداشته باشند. ماشین آلات پیشرفته مانند تراش اتوماتیک، کوتینگ شیشه، عمود زن خودکار و کوره بلند به افزایش کیفیت تولید کمک بزرگی می‌کنند.
تنوع بالای محصولات به همراه کیفیت ساخت بالا، باعث شده تا شیشه‌های فلوت ایرانی بدون مشتری باقی نماند. همچنین کشور ترکیه جزو اصلی‌ترین خریداران شیشه‌های فلوت ایرانی محسوب می‌شود. همچنین محصولات کارخانه‌های تولید شیشه ایرانی به سایر کشورهای دنیا نظیر افغانستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیا میانه و حتی کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

صادرات شیشه‌ | راهی برای عرضه شیشه‌های با کیفیت ایرانی در بازار جهانی

مراحل صادرات شیشه به کشورهای مختلف

یک سری مراحل اداری و تجاری معمول برای صادرات شیشه به کشورهای مختلف استفاده می‌شود. با انجام این مراحل ساده می‌توانید معرفی محصول و جذب مشتری خارجی را به خوبی انجام دهید. در مرحله اول باید کاتالوگ و یک توضیح مختصر راجع به نحوه کار شرکت به خریداران ارائه شود. همچنین مشتری باید بتواند در این مرحله شناخت نسبی به قیمت پیدا کند. مرحله بعدی ارسال پیش فاکتور یا Performa invoiceنام دارد و در آن اطلاعاتی درج می‌شود که به شرح زیر است:
• جزئیات تولید محصول
• بسته بندی
• قیمت
• نحوه ارسال کالا به مقصد
• وزن محموله
چالش‌های صادرات شیشه
برخی از ما در هنگام جا به جایی ظرف‌های شیشه‌ای چند ظرف را می‌شکنیم. حال فرض کنید که قصد ارسال صفحات بزرگ شیشه به نقاط دور دنیا را داشته باشید. بدون شک حمل و نقل شیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صادر کنندگان است. پس در صورتی که تجربه کافی برای صادرات شیشه ندارید، کار را به شرکت‌های بازرگانی بسپارید. همچنین با انجام این کار دیگر نیازی نیست که نگران قوانین بین المللی صادرات مثل اینکوترمز باشید.

صادرات شیشه‌ | راهی برای عرضه شیشه‌های با کیفیت ایرانی در بازار جهانی

راهکاری مناسب برای صادرات شیشه

اگر می‌خواهید که محصولات شیشه‌ای شما بدون هیچ مشکلی به مقصد برسد، باید از متخصصین این کار کمک بگیرید. با انجام این کار بهترین روش ارسال برای محصولاتتان انتخاب شده و بدون این که خسارتی ببینند به مقصد می‌رسند. گروه بازرگانی سلام گمرک با چندین سال تجربه در واردات و صادرات کالاهای مختلف، کلیه مراحل صادرات کالاهای تولید کنندگان شیشه ایران را برعهده می‌گیرند.