قابلیت های مخفی ایکس باکس وان اس

اگر عاشق کنسول بازی ایکس باکس وان اس هستید به طور حتم با گزینه های مختلفی که در آن وجود دارد آشنا خواهید بود. برخی از افراد در موقعیت های مختلف همچون سفر نیز دست از بازی کردن بر نمی دارند.
به عنوان مثال افرادی را دیده ایم که بعد از بررسی قیمت تور آنتالیا به سراغ جمع آوری اسباب و وسایل مختلف خود رفته اند و ایکس باکس را هم به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر که حتما باید با خود ببرند در چمدان شان گذاشته اند.
اما ایا می دانستید که این کنسول قابلیت های پنهانی هم دارد که دانستن آن ها می تواند کار را برایتان ساده تر کند؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم از این قابلیت ها استفاده کنیم.

قابلیت های مخفی ایکس باکس وان اس

تغییر تصویر پروفایل
یکی از قابلیت های مهمی که بیشتر گیمرها از آن بی اطلاع هستند تغییر تصویر پروفایل است. زمانی که جدیدترین نسخه Xbox app را نصب می کنید می توانید تصویر پروفایل تان را هم به راحتی عوض کنید. برای اینکار باید Switch to Gamerpic را انتخاب کنید و سپس تصویرتان را انتخاب نمایید.
پس زمینه سفارشی
گاهی از اوقات پس زمینه هایی که در کنسول ایکس باکس وان اس وجود دارد نیازهای شما را برآورده نمی کند. در این شرایط می توانید به کمک فلش مموری هر عکسی که دوست داشتید را به کنسول منتقل کنید و از آن به عنوان پس زمینه کارتان استفاده نمایید.

قابلیت های مخفی ایکس باکس وان اس

آنلاین شدن مخفیانه
اگر دوست دارید به صورت مخفیانه آنلاین شوید یک راه حل جالب برایتان وجود دارد. در ابتدا دکمه ایکس باکس را بزنید و سپس بخش My profile را بزنید. حالا می توانید از گزینه Appear offline استفاده کنید.
تغییر کارکرد دکمه‌ ها
در صورتیکه تصمیم گرفته اید کارکرد دکمه ها را تغییر دهید کار چندان سختی در پیش ندارید. باید سری به Games & Apps بزنید و Xbox Accessories را باز کنید. در این بخش می توانید کارکرد دکمه ها را عوض کنید.

قابلیت های مخفی ایکس باکس وان اس

پخش موسیقی در پس زمینه
برخی از افراد هم هستند که ترجیح می دهند به هنگام بازی آهنگ مورد علاقه خود را بشنوند. کنسول ایکس باکس وان اس برای این افراد هم قابلیت ویژه ای در نظر گرفته است. به کمک برنامه هایی همچون Pandora می توانید موسیقی که دوست دارید را گوش کنید.
دریافت بازی رایگان
شما هم می توانید بازی خود را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. کافیست برنامه اسپارک را مورد بررسی قرار دهید. در این برنامه بدون داشتن اکانت گلد می توانید به بازی های رایگان دسترسی داشته باشید و از آن ها لذت ببرید.
شخصی سازی آواتار
اگر سری به منوی Games & Apps بزنید و اپلیکیشن Xbox Avatars را مورد بررسی قرار دهید با گزینه های جذاب متعددی روبرو خواهید شد. یکی از همین قابلیت ها تغییر آواتار و شخصی سازی آن است. به کمک این گزینه می توانید به راحتی آواتار خود را تغییر دهید.
گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدئو
تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید اسکرین شاتی از بازی بگیرید یا ویدئویی از آن ضبط کنید؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که می توانید در ایکس باکس وان اس به چنین قابلیتی دست پیدا کنید؟ به خاطر داشته باشید که کار سخت و پیچیده ای در پیش ندارید. کافیست دکمه وسط کنترلر را فشار دهید. سپس دکمه Y را بزنید تا قابلیت اسکرین شات گرفتن برایتان فعال شود. اگر هم می خواهید ویدئویی ضبط کنید دکمه X را فشار دهید و یک ویدئوی 30 ثانیه ای بگیرید.