معرفی انواع سئو

معرفی انواع سئو
امروزه در دنیای تجارت آنلاین، سئو رمز اول موفقیت است. سئو به تمامی فعالیت هایی اطلاق می گردد که توسط فردی متخصص به نام سئو کار و در جریان طراحی وب سایت و فعالیت آن انجام داده می شود تا به رتبه های بالاتر صعود کرده و به فروش اینترنتی یا معرفی خود به دیگران دست یابد. معیارهای بسیار زیادی برای بهینه سازی سایت توسط گوگل وجود دارد که البته بخش قابل توجهی از آن ها کشف نشده اند و برخی دیگر هم در حاله ای از ابهام قرار دارند.
سئو به معنای فریب دادن موتورهای جستجو یا استفاده از شیوه های غیر اخلاقی برای دست یافتن به رتبه های بالاتر نیست اما برخی از سئو کاران با استفاده از این شیوه ها سعی می کنند رتبه وب سایت خود را ارتقا دهند که البته اگر توسط ربات های گوگل شناسایی شوند به رتبه های بسیار پایین سقوط کرده و تمام زحمت آن ها بر باد می رود. این امر باعث شده است سه نوع سئوی متفاوت در دنیای مجازی ایجاد شود که اصطلاحا سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری گفته می شود و در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

معرفی انواع سئو
سئو کلاه سفید
همان چیزی است که تمامی وب سایت ها برای پیشرفت و ارتقای سطح خود به آن نیاز دارند. در واقع شما اگر تمام قواعد و قوانین پذیرفته شده از جانب گوگل را برای ارتقای رتبه وب سایت انجام دهید در حال سئوی کلاه سفید هستید. رنگ سفید نشانه استفاده از روش های اخلاقی و پذیرفته شده است. اغلب الگوریتم هایی که در سئوی کلاه سفید مورد توجه هستند کاربر پسند بوده و وب سایتی که بتواند نیاز کاربر را حدس زده و طبق آن فعالیت نماید در واقع سئوی کلاه سفید را به انجام می رساند.
در این زمینه می توان به یک مقاله در خصوص اجاره ویلا اشاره کرد. شما در این مقاله باید به مباحث مختلفی که مورد نیاز کاربر است بپردازید؛ به عنوان مثل مدت زمان اجاره ویلا، اقامتگاه مورد نظر، هزینه ویلا ، بهترین زمان سفر به شهر مورد نظر، وسایل مورد نیاز و به تفریحات مورد نظر اشاره کنید. البته این مثال تنها یک مصداق ساده از سئوی کلاه سفید است.
سئو کلاه سیاه
استفاده از الگوریتم های غیر اخلاقی برای دور زدن ربات ها و عدم توجه به نیاز کاربر با هدف دستیابی به رتبه های بهتر در رده بندی گوگل را سئوی کلاه سیاه می نامند. زمانیکه یک سئو کار بدون توجه به ارزش کار و نیاز کاربر دست به هر اقدامی می زند تا رتبه وب سایت خود را ارتقا دهد درواقع در حال انجام سئوی کلاه سیاه است.
سئو کاران کلاه سیاه شاید بتوانند به صورت موقت وب سایت خود را به رتبه های اول برسانند، اما دیر یا زود توسط ربات های گوگل شناسایی شده و دچار پنالتی می شوند. یک نمونه از سئوی کلاه سیاه این است که شما مقاله ای را در خصوص تور مالزی در سایت خود قرار دهید اما در این مقاله صرفا به تکرار بیش از حد کلمه کلیدی بپردازید و عملا هیچ کدام از سوالات یا نیازهای کاربر در خصوص تور مالزی را پاسخ ندهید.

معرفی انواع سئو
سئو کلاه خاکستری
سئوی کلاه خاکستری یکی از مهمترین بخش های سئو است که البته مرز مشخصی ندارد و حتی بسیاری از افراد در ارائه یک تعریف کاملا دقیق در خصوص آن درمانده اند. این فعالیت ها توسط وب سایت های مطرح می تواند کاملا موثر باشد و به عنوان سئوی کلاه سیاه قلمداد شود اما توسط سایر وب سایت ها یک اقدام خاص با نتیجه ای مبهم قلمداد می شود بدین معنا که ممکن است گوگل شما را به جرم استفاده از آن ها جریمه کند اما یک وب سایت دیگر با همان معیارها را بپذیرد.
امروزه سئوی کلاه خاکستری بخش قابل توجهی از فعالیت سئوکاران را تشکیل می دهد. به عنوان مثال می توان به خرید دامین، کامنت گذاری یا دادن بک لینک به بخش های مختلف سایت اشاره کرد. سئوی کلاه خاکستری را می توان در خصوص مقاله تور مالزی هم بکار گرفت؛ به عنوان مثال در وب سایت خود از بک لینک های داخلی برای خرید این تور یا قیمت تور مالزی استفاده کرده و دیگران را ترغیب می کنید تا بدون خارج شدن از وب سایت شما به دنبال اطلاعات مورد نظر خود باشند.