پرچمدار شیائومی در برابر پرچمدار سامسونگ برنده کدامست؟

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا و گوشی شیائومی می‌اا اولترا لوکس‌ترین و بهترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی بازار هستند. هر دو دارای مشخصات فوق العاده، ماژول‌های دوربین پیشرفته و طراحی عالی هستند. اما کدام گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از لحاظ طراحی

در مقایسه طراحی بین  گلکسی اس ۲۱ اولترا و می‌۱۱ اولترا ، این موضوع غیر قابل انکار است که گوشی شیائومی دارای بدنه‌ای حجیم است که به سختی می‌توان آن را در جیب جا داد. این به دلیل ارتفاع و عرض گوشی نیست. اگرچه اندازه آن با ابعاد ۱۶۴.۳ در ۷۴ در ۷۴.۶ میلی متر، در واقع کمی کوچکتر از گلکسی اس ۲۱ اولترا است که در ۱۶۵.۱ در ۷۵ در ۷۵.۶ میلی متر عرضه می‌شود، بلکه مانع بزرگ در می‌۱۱ اولترا ماژول دوربین غول پیکر آن است. در حالی که ضخامت گوشی ۸.۴ میلی متر است که نیم میلی متر از گلکسی اس ۲۱ اولترا نازک‌تر است، اما ماژول دوربین باعث ضخامت قابل ملاحظه گوشی می‌شود. هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۲۲۸ و می ‌۱۱ اولترا با ۲۳۴ گرم، دارای وزن فوق العاده‌ای هستند. از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هیچ تفاوتی وجود ندارد، هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 هستند. می ۱۱ اولترا در پنل پشت یک نمایشگر کوچک نیز دارد که البته خیلی هم کاربردی نیست.

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از نمایشگر

در قابلیت‌های صفحه نمایش، رقابت تنگاتنگی برقرار است اما می ‌۱۱ اولترا با حداکثر ۱۷۰۰ نیت در برابر روشنایی ۱۵۰۰ نیتی گلکسی اس ۲۱ اولترا، دارای روشنایی بالاتری است اما دارای رزولوشن، HDR و تراکم پیکسلی یکسانی هستند. در حالی که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا به صفحه نمایش همیشه روشن خود افتخار می‌کند، گوشی شیائومی می‌۱۱ دارای دالبی ویژن است. بنابراین، هر دو دستگاه‌ها از نظر فنی بسیار نزدیک هستند و قضاوت بسیار سخت است و به نظر کاربر بستگی است.

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از نرم افزار

نرم‌افزار یکی دیگر از بخش‌های کاملاً وابسته به کاربر است. اگر به نرم‌افزار خاصی عادت کرده‌اید، ممکن است وسوسه شوید که بگویید بهترین است، اما این دو گوشی هوشمند از جدیدترین نرم‌افزار موجود استفاده می‌کنند. هر دو بر روی اندروید ۱۱ کار می‌کنند، با این حال، اس ۲۱ اولترا دارای رابط کاربری One UI 3.1 است در حالی که می‌۱۱ اولترا با  MIUI 12.5 عرضه می‌شود.

همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که گلکسی اس ۲۱ اولترا با قلم اس پن سازگاری پیدا کرده است. هرچند که باید آن قلم را به طور جداگانه خریداری کرد و به اندازه گوشی‌های گلکسی نوت نیز کاربردی نیست اما باز با آن کارهای زیادی می‌توان انجام داد که گوشی شیائومی می ‌۱۱ از قلم استایلوس پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از سخت افزار

گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ‌۱۱ اولترا، هر دو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام عرضه می‌شوند، اما گوشی سامسونگ در برخی از بازارها با اگزینوس ۲۱۰۰ نیز عرضه می‌شود. این تراشه‌ها با فرایند تولید ۵ نانومتری ساخته شده اند. در AnTuTu V۸، اسنپدراگون ۸۸۸ بیش از ۷۰۰.۰۰۰ امتیاز کسب می‌کند. در مورد اگزینوس ۲۱۰۰ نیز نمره AnTuTu V۸ آن معمولاً نزدیک به ۷۰۰.۰۰۰ (۶۷۰.۰۰۰ – ۷۰۰.۰۰۰) است. هر دو اسمارت فون دارای حافظه یکسانی (۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت) هستند و هیچ گزینه‌ای برای توسعه ندارند اما گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی است که گوشی شیائومی آن را ندارد. از نظر مقدار رم نیز، گلکسی اس ۲۱ اولترا با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت عرضه می‌شود در حالی که می ‌۱۱ اولترا از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

در کارهای روزمره، هر دو گوشی در کارهای سبک و سنگین عملکرد کاملاً قدرتمندی از خود نشان می‌دهند و سخت‌ترین بازی‌ها هم به هیچ وجه مشکلی ایجاد نمی کنند. به نظر شما، شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از دوربین

در بخش دوربین، هر دو گوشی هوشمند از سنسورهای عریض، فوق عریض و تله فوتو استفاده می‌کنند. در حالی که حداکثر ظرفیت بزرگنمایی می ‌۱۱ اولترا شیائومی ۵ برابر است، گلکسی اس ۲۱ اولترا بزرگنمایی تا ۱۰ برابری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در حالی که گلکسی اس ۲۱ اولترا از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل f/1.8 استفاده می‌کند، می ‌۱۱ اولترا شیائومی دارای حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل، f/2.0 است. هر دو گوشی هوشمند از تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند.

جالب است که در بخش فیلمبرداری، هر دو تلفن هوشمند دارای ظرفیت یکسانی هستند. بنابراین، می‌توانیم ببینیم که گلکسی اس ۲۱ اولترا از نظر اندازه پیکسل سنسور اصلی جلوتر است. با این حال، ما همچنین می‌دانیم که اندازه پیکسل معیاری برای عملکرد خوب نیست. طبق رتبه‌بندی DxOMark، می‌۱۱ اولترا شیائومی در حال حاضر با ۱۴۳ امتیاز در رتبه اول است و گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۱۲۳ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد.

 باتری

در بیشتر جنبه‌های این مقایسه، نبرد سختی بین این دستگاه‌ها است. بخش باتری تفاوتی ندارد. هر دو گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ‌۱۱ اولترا شیائومی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. با این حال، گلکسی اس ۲۱ اولترا از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند. برای می ۱۱ اولترا شیائومی ، از شارژ سریع ۶۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. طبق گفته شرکت شیائومی،  می ۱۱ اولترا در ۳۶ دقیقه شارژ کامل می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد می ۱۱ اولترا شیائومی با ظرفیت شارژ سریعتر، در بخش باتری پیشتاز است.

کدام برند بهتر است؟

سامسونگ از مدت‌ها قبل، تلفن‌های هوشمند بسیاری را در بازه قیمت‌های مختلف ارائه کرده است. در مقابل آن شیائومی نیز مدل‌های با کیفیت و کارایی خوبی عرضه کرده که همین باعث شده شیائومی به رقیب واقعی سامسونگ تبدیل شود. شیائومی به غیر از تلفن‌های هوشمند پا به عرصه تولید سایر محصولات الکترونیکی نیز گذاشته است. حال اگر قصد خرید گوشی تلفن هوشمند را داشته باشید حتما بین دو راهی انتخاب سامسونگ یا شیائومی قرار گرفته‌اید. این سوال ذهن شما را درگیر می‌کند که سامسونگ یا شیائومی کدام می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد؟ کدام برند بهتر است؟ همیشه انتخاب گوشی از میان انواع مدل‌ها با قابلیت‌ها و عملکردهای متفاوت و همچنین قیمت‌های متنوع مشکل بوده است.

برگرفته از مقاله شیائومی بهتر است یا سامسونگ در وبلاگ تکنولایف:

https://www.technolife.ir/blog/سامسونگ-یا-شیائومی/