چطور از طریق پرفکت مانی بیت کوین بخریم؟

پرفکت مانی (Perfect Money) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که در سال 2007 راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن در زوریخ سوئیس واقع شده است. پرفکت مانی یک گزینه مناسب برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود، چراکه این پلتفرم مانند دیگر شرکت های پرداختی ازجمله پی‌پال و مسترکارت، کاربران ایرانی را تحریم نکرده است. به همین علت بسیاری از کاربران ایرانی علاقه مند هستند تا اندوخته دلاری خود در پرفکت مانی را در بیت‌کوین سرمایه گذاری کنند.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید با استفاده از سیستم پرداختی پرفکت مانی خریدهای خارجی خود از سایت‌های دیگر را انجام دهید یا به دیگر نقاط جهان ارز منتقل کنید.

پرفکت مانی

اگر می‌خواهید با استفاده از پرفکت مانی بیت‌کوین خریداری کنید، ابتدا باید یک حساب پرفکت مانی بسازید. به منظور این کار باید به وب‌سایت پرفکت مانی به آدرس PerfectMoney.is مراجعه کنید. ضمن آنکه برای استفاده از تمام قابلیت‌های این پلتفرم و افزایش امنیت آن حتماً باید حساب خود را تائید اعتبار (Verify) کنید. بعد از آن می‌توانید به مقداری که نیاز دارید، حسابتان را شارژ کنید.

بهترین صرافی‌ها برای خرید بیت‌کوین از طریق پرفکت مانی

به منظور خرید بیت‌کوین از طریق پرفکت مانی باید ابتدا یک صرافی ارز دیجیتال پیدا کنید که پرفکت مانی را به عنوان روش پرداخت خود قبول می‌کند. صرافی‌های متعددی هستند که امکان خرید بیت‌کوین با استفاده از پرفکت مانی را ارائه می‌دهند که در این مقاله چهار مورد از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

صرافی لوکال بیت‌کوینز (Local Bitcoins)

صرافی لوکال بیت‌کوینز یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های ارائه دهنده سرویس همتا به همتا در دنیا است. لوکال بیت‌کوینز هم اکنون بیش از 240 شعبه در سراسر جهان دارد. این صرافی مبادله بیت‌کوین را بین کاربران امکان‌پذیر می‌سازد.

در این صرافی نیازی به ثبت اطلاعات شخصی و هویتی نیست، به عبارت دیگر نیازی به احراز هویت برای خرید و فروش بیت‌کوین در این صرافی ندارید. این صرافی 1 درصد کارمزد در هر تراکنش از شما کسر می‌کند، ضمن آنکه سرعت تراکنش بالایی را برای شما فراهم کرده و محدودیتی روی مبلغ و تعداد تراکنش‌های شما اعمال نمی‌کند.

در ادامه نحوه ثبت نام و ترید در صرافی لوکال کوینز را به شما آموزش می‌دهیم:

ایجاد حساب کاربری

  1. به این صفحه مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری، ایمیل و رمز عبور ثبت نام کنید.
  2. یک کارت شناسایی آپلود کنید، مانند گذرنامه یا کارت ملی.
  3. توصیه ما این است که پس از باز کردن حساب مشخصات خود را تکمیل کنید. در صورت ناقص بودن مشخصات، ممکن است بسیاری از افراد از معامله با شما خودداری می‌کنند.

هشدار: حتماً قبل از ثبت نام، با یک نرم افزار VPN، ای‌پی سیستم خود را تغییر دهید. بهتر است ای پی سیستم مرتبط با کشوری باشد که قرار است با آن احراز هویت را انجام دهید.

خرید بیت‌کوین از طریق پرفکت مانی

رابط کاربری خرید و فروش صرافی لوکال بیت‌کوینز

خرید و فروش بیت‌کوین

  • از قسمت Quick Buy یا Quick Sell می‌توانید سفارش‌ها را مشاهده کنید
  • برای خرید بیت‌کوین، به بخش Quick Buy بروید و کشور خود را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید.
  • روش پرداخت ترجیحی خود را از تب All Online Offers انتخاب کنید.
  • سپس لیست معامله‌گرانی که با سفارش شما مطابقت دارند به شما نشان داده می‌شود.
  • یک پیشنهاد را از لیست انتخاب کنید.

در کنار هر پیشنهاد، یک گزینه Buy یا Sell هم وجود دارد. برای ورود به صفحه کاربر روی یکی از این گزینه‌ها کلیک کنید.

اگر معامله را ادامه دهید، به این معنی است که شما و فروشنده (یا خریدار) با تمام شرایط معامله موافقت کرده‌اید.

در انتها اگر می‌خواهید پیشنهاد معاملاتی خود را ارائه دهید، به بخش “Post a trade” بروید.

خرید بیت‌کوین از طریق پرفکت مانی

مزایا و معایب صرافی لوکال بیت‌کوینز

مزایا:

  • روش های پرداخت متنوع
  • پوشش جغرافیایی خوب
  • عدم محدودیت در حجم خرید یا فروش
  • ساختار تعیین کارمزد ساده
  • عدم اعمال کارمزد برای خرید

معایب:

  • نیاز به احراز هویتی
  • کلاهبرداران زیادی در لوکال بیت‌کوینز منتظر شما هستند
  • باید منتظر تایید معامله توسط خریدار بمانید
  • ممکن است با قیمت هایی بالاتر از میانگین بازار رو به رو شوید

در ادامه به معرفی چند صرافی معروف دیگر برای خرید بیت‌کوین از طریق پرفکت مانی می‌پردازیم.

صرافی پکس فول (Paxful)

صرافی پکس فول یک سیستم همتا به همتا برای معامله ارزهای مختلف است. استفاده از خدمات این سیستم کاملاً رایگان است، فقط باید ایمیل و شماره تلفن ثابت خود را برای احراز هویت در سیستم ثبت کنید تا خرید و فروش ارزها را آغاز کنید.

این صرافی ضمن پشتیبانی از پرفکت مانی و ارز دیجیتال بیت‌کوین، از امنیت بالایی برخوردار است و همچنین بابت انجام تراکنش از کاربران کارمزدی دریافت نمی‌کند. ضمن آنکه یک محیط کاربرپسند را به شما ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن موبایل  Paxfulخرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران میسر می‌سازد. معامله گران همچنین می‌توانند از اپ Paxful  به عنوان کیف پول  استفاده کنند. این اپ تمام ویژگی‌های نسخه تحت وب پلتفرم Paxful را دارا است.

مزایا:

  • تأیید بیومتریک (اثر انگشت)
  • تنوع روش‌های پرداخت (بیش از 300 روش)
  • کارمزدهای ثابت معاملات
  • پشتیبانی سریع و 24 ساعته
  • معاملات امن

معایب:

  • مبادله ارز دیجیتال بدون ضابطه
  • کارمزد‌های بالای تبدیل ارز دیجیتال
  • امکان کلاه‌برداری فروشندگان از افراد تازه‌کار

صرافی پی بیس (PayBis)

صرافی پی بیس ضمن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال معروف، از سیستم پرداختی پرفکت مانی نیز استفاده می‌کند و کار با این صرافی بسیار ساده است، به حدی که آن را به کاربران مبتدی پیشنهاد می‌کنیم. نقطه‌ضعف صرافی پی بیس در این است که برای استفاده از خدمات آن با احراز هویت کنید

از ویژگی‌های مثبت صرافی پی بیس می‌توان به امنیت بالای حساب‌ها و اطلاعات هویتی کاربران، عدم دریافت کارمزد برای تراکنش‌های مالی، پنل کاربری ساده و کاربرپسند و پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال نام برد.

صرافی ایکس پی اکسچنج (XPAY EXCHANGE)

صرافی XPAY یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌ها در ایران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از خدمات پرفکت است. چرا که این صرافی نیازی به احراز هویت ندارد و هیچ کارمزدی بابت تراکنش از شما دریافت نمی‌کند. برای خرید بیت‌کوین از این صرافی، کافی است به آدرس https://xpayex.com مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

گفتنی است این صرافی هیج اطلاعات هویتی از جمله عکس چهره و شماره تلفن از شما درخواست نمی‌کند.

خرید بیت‌کوین با پرفکت مانی از سایت PM2BTC.me

سایت PM2BTC.me مخصوص تبدیل پرفکت مانی به بیت‌کوین است. همچنین اخیراً امکان انتخاب سایر روش‌ها نیز به این پلتفرم اضافه شده است‌، اما لیست ارزهای پشتیبانی شده آن بسیار محدود است.

در این سایت می‌توانید به صورت مستقیم یا از طریق کوپن الکترونیکی بیت‌کوین خریداری کنید. در این صرافی نیازی به ثبت نام نیست، شما فقط می‌بایست آدرس بیت‌کوین و ایمیل خود را ارائه دهید.‌

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم، پرفکت مانی یک سرویس مالی محبوب با امکان پرداخت فوری و جابجایی پول به صورت امن از طریق اینترنت است و فرصت‌های بی‌نظیری را برای کاربران و صاحبان مشاغل اینترنتی فراهم می‌نماید. در این مطلب خرید بیت‌کوین از طریق روش پرداخت پرفکت مانی را به شما آموزش دادیم و صرافی‌های مختلفی که این روش پرداختی را به کاربران ارائه می‌دهند را به شما معرفی کردیم.  در آخر توصیه ما به شما این است که برای دوری از هرگونه خطر کلاه‌برداری یا مسدود شدن حسابتان، از صرافی ارز دیجیتال تبدیل که یک صرافی امن و معتبر ایرانی است، استفاده کنید.